Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Utolsó kommentek

  • doggfather: Árpád atyánk mielőtt a Hortobágy villanyoszlopai közé lovagolt volna, Japánban, illetve Ázsiában k... (2020.07.29. 15:16) A ninja színre lép
  • pro need for speed hun: a kocsikat csak gyorsversenyben használhatod (2012.12.31. 14:54) NFS - Undercover kódok
  • r.edina: Kedves Szerkesztő! Egy banneres együttműködéssel kapcsolatban kerestem meg Önt! A részletekkel ka... (2011.05.26. 11:02) Teszt: Dead Space 2 (Xbox 360)
  • szürkebarát: Egész jó könyv (azóta van két másik is a Splinter Cell sorozatban), de messze nem olyan jó(k), min... (2010.12.12. 17:34) Splinter Cell - A sejt
  • Mr. Láb: Ehhhehe jó kis kép. Kissé eltángálták a Qb-t:D:D (2010.10.11. 11:39) Kezdődik az új NFL szezon
  • Utolsó 20

Teszt: Marvel Ultimate Alliance 2 (X-box 360)

2009.09.17. 12:01 | matareseklan | Szólj hozzá!

Nem is olyan régen találkozhattunk már egy szuperhős játékkal, név szerint a Batman: Arkham Asylum nevezetű DC-s világgal, azonban most a másik oldal, a Marvel Univerzum is beköszönt kedvenc platformunkra, mégpedig a Marvel Ultimate Alliance 2 címmel (és akkor nem számoltam az X-men Origins: Wolverine játékot).
 
Sohasem tagadtam, hogy képregény rajongó és szuperhős őrült vagyok. Mind a mai napig van néhány Transformers képregényem valamelyik szekrényben és a magyar honosítók oldalait naponta látogatom. Az X-Men és A Bosszú Angyalai mindig is kedvenceim közé tartoztak, úgyhogy az elmúlt pár évben a filmek terén megmutatkozó szuperhős áradat kedvemre tett. Játékban azonban még nem sikerült kipróbálnom magam, egészen mostanáig. Mondanom sem kell, hogy a MUA2 egyik nagy előnye a Marvel Univerzum legismertebb, legjobb arcainak összegyűjtése egy közös történetben, egy játékban, több nagy csatatéren.
 
Senki nem fog panaszkodni, hiszen elég sok hős fellelhető a játékban. Vannak magányos jófiúk (Fenegyerek), itt az X-Men (Rozsomák, Jean Grey), A Bosszú Angyalai (Amerika Kapitány, Vasember), a Fantasztikus Négyes és még sok-sok ismert és veszélyes arc (ezt azért írom, mert a történet szerint két, vagy három rosszfiú választható lesz a jó oldalon (no spoiler, játszd végig)).
 
Szóval szereplőkben nincs hiány (jó, én még fel tudtam volna sorolni vagy 20 hőst, akit szívesen látnék, de ne legyünk telhetetlenek), és a történet is jobban kidolgozott az első résznél. Igen ám, de a híres, Szuperhősök Polgárháború a játék történetének csak egy része. Tulajdonképpen Dr. Doom halála után játszódik a történet (aszem az első résznek ez a vége), azonban a fantasztikus elme elvesztése után, a rosszak még mindig aktívak. Így első körben Latveria-ra csapunk le (Magyarországtól nem messze, kicsit délre, kicsit keletre…:D), majd több akción és helyszínen át (New York, Afrika) haladunk a végkifejletig, hogy megdöbbenjünk, és mégsem. Merthogy a befejezésben semmi sokkoló, már majdnem a kezdetektől lehet valami hasonlóra gondolni. Azonban amit a készítők jól oldottak meg, az az, hogy a Polgárháborút részben beletették a játékba, így nemcsak Szuper gonoszokkal, de szuperhősökkel is össze kell csapnunk (ki ne gondolt volna arra, hogy az amerikai nép hőse, Amerika Kapitány kezével szorongatja az alkoholista Vasember torkát). Az meg már más tészta, hogy a történet miatt, ez a Polgárháború lezárása után is meg fog még néhányszor történni.
 
Szóval helyszínek, történet és szereplők a helyükön és most lássuk miről is van itten szó, körülbelül 8-10 órában. Igazából teljesen mindegy, hogy kivel, mivel vagy, a lényeg, hogy minél több bunyóban vegyünk részt, üssük, vágjuk, aprítsuk, ami az utunkba áll, teljesen mindegy, hogy rosszfiú, jó fiú, szekrény, számítógép, vagy székek azok. A környezet részben rombolható, sőt, ezekből pontokat (XP) kapunk, illetve achievementeket gyűjthetünk. Azonban a játék nagy részében csak a pár betanult kombót nyomogatjuk, azaz jönnek az ellenek és X, B, Y, A, vagy ezek variálása RT X, B, Y, A, illetve ami tetszett, hogy két szuperhős összeállhat, ha van hozzá elég energia és LT – plusz szuperhős kiválasztása után, szép rendet vághatunk a rosszfiúk között.
 
Számomra néha kicsit átláthatatlan volt a harc, nagyon kellett koncentrálni, hogy éppen hol vagyok, és kivel küzdök, és ez a Boss-ok ellen, illetve co-op módban még rosszabb lett. Bár megszokás kérdése, mert most nyomom másodszorra a játékot és már nem okoz gondot a játéktér belátása, de elsőre akkor is zavaró volt. A 4 karakterrel akikkel végig vonulunk a játékon folyamatosan variálhatunk, hogy éppen kivel szeretnénk lenni. Nehezebb fokozaton már komoly figyelem kell arra is, hogy nehogy otthagyjuk valahol kedvenc szuperhősünket, hiszen komolyabb sebzés után, ha nincs életerő feljavításra lehetőség, a karakter ott marad, és csak a következő pályán, vagy egy újabb betöltés esetén térhet vissza.
 
Ahogy haladunk előre a történetben egyre több szereplő csatlakozik, vagy hagy el minket (a Polgárháború alatt nem minden unlock-olt karakter lesz választható). Szerencsére a választék nagy és ránk van bízva, hogy akarjuk összeválogatni a csapatunkat (Jégember, Vasember, Lény, Vihar, igazi ütős négyes), ráadásul a szuperhősök választásával a kombók is mások lesznek, nem ugyanazt a hatást érjük el egy Rozsomák vagy egy Fáklya esetében, ha meg valakivel együtt küzdünk (LT kombó), akkor meg pláne.
 
Ami a játék életerejét megdobja (normál szinten, nem amatőrön, mert ott még acsívokat sem kapunk), az a gyűjtögetés, szuperhős fejlesztés, kombók variálása és a két csata között eltelt unalmas percek a főhadiszálláson. Azt már említettem, hogy XP-ket kaphatunk egy-egy hordótörés, vagy autó összezúzása után. De ezen felül a harcokban kapunk külön pontokat, amiket később a menüben, az adott szuperhősre költhetjük, így fejlesztve kombó képességeit és harcedzettségét. Emellett különféle érmeket pakolhatunk össze és ettől függhet, hogy csapatunk hogy szerepel a harcokban. Ha ez nem elég, akkor a pályák még mindig tele vannak dossziék, update-k, audió anyagok és más gyűjthető dolgok tömegével. Ha végigmentünk egy pályán, akkor szuperhőseink megpihennek az aktuális főhadiszálláson. Ez mindig más, attól függ, hogy a történet hova vezetett minket. Itt is alkalmunk nyílik különféle feladatok elvégzésére. Elsőre ott az X-Men-ből megismert Harci Terem, ahol tréning, vagy speciális feladatok elvégzése után kapunk érmeket. Ha ez nem elég, vagy nem tetszik, mehetünk tovább az adatbázishoz, ahol az összegyűjtött adatokat (képek, videók, audió anyagok) bogarászhatjuk át. Ezen felül van még lehetőség egy kérdezz-felelekre is, ami abból áll, hogy feltesz a gép pár kérdést a Marvel Univerzummal kapcsolatban, amire van pár másodpercünk, hogy feleljünk és a gyorsaság és pontosság dönti el, hogy mennyi XP-t kapunk a válaszért. Persze nem kellett úgy megszületni, hogy tudjuk mi Fenegyerek polgári neve és foglalkozása, vagy mely csapatban szerepelt korábban Rozsomák. A pályák betöltése közben mindig megkapjuk az infókat, csak figyelnünk kell és megjegyezni.
 
A történet megértését segíti, hogy szuperhős barátainkkal mindig beszédbe elegyedhetünk, ha a Főhadiszálláson járunk. Attól függően, hogy agresszív, diplomatikus, vagy semleges kérdéseket vagy válaszokat adunk, úgy fognak hozzánk viszonyulni és persze úgy kapunk pontokat is.
 
Akkor beszéljünk még az általam meg nem értett grafikáról és M.I.-ről. Kezdjük a kinézettel. A grafika nem rossz, de nem is jó. Bár a robbanások szépek, az átvezető videók jók, azonban a játékban, főleg ha közelebbről nézünk valamit bizony szögletes, szétcsúszott képeket láthatunk, és az akciók közben sem kápráztatnak el minket a készítők. Persze, bárki aki a videót megnézi azt fogja mondani, hogy miről beszélek, de a játékban, már egy teljesen másik oldal fogad, bár ez lehet, hogy azért van, mert nagy tv-n játszottam :D. Nem tetszett annyira, ez van.
 
A másik oldal, az ellenfelek intelligenciája, ami szintén szemet szúróan nem jó. Bár nagy hibát nem lehet észrevenni, teszik a dolgukat a társaink és az ellenfelek is, de ettől többet nem. Ha elérünk egy bizonyos pontot a térképen, akkor megtámadnak minket az ellenfelek, de hiába vagyunk látómezőn belül, nem foglalkoznak velünk, így távolról kilőhetjük őket (Vasember, Jégember, Fáklya). A rosszfiúknál CSAK ez zavart. A jóknál meg a tétlenség, ami annyit jelent szimpatikus kollegáink esetében, hogy ha az a feladat, hogy pusztítsd el ezt, vagy azt, ők bizony állnak és várnak ránk, hogy teljesítsük az előírt feltételeket, holott mi is napi 8 órában dolgozunk, 3 műszakban, akár segíthetnének is…
 
A játszhatóság ettől függetlenül jó, úgyis szeretünk a középpontban lenni, ütni vágni, kaszabolni, darabolni az ellent. Ezt megtehetjük, és viszonylag hamar végig lehet tolni a pályákat, a kis bónuszokkal együtt a teljes játékidő kb 8-10. Ha összeállunk akár kooperatív módban is tolhatjuk, így élvezetesebb a játék és jól el lehet szórakozni vele. Összegezve, nem rossz kis játék, de gondolom a többség be sem szerzi, mivel nem rajongó, aki meg szereti ezt a világot, max egyszer, vagy kétszer az acsík miatt fogja végignyomni. Akinek az első rész bejött, annak a második duplán fog tetszeni.
 

Marvel Ultimate Alliance 2 adatlap
 
 
                  Kiadó:
Activision Blizzard
                  Fejlesztő:
Vicarious Visions
                  Típus:
Akció
 
Grafika:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8
 
8
Hang/zene:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8
 
Játszhatóság:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9
 
Kezelőfelület:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8
 
Intelligencia:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
7
 
Nehézség:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8
 
Hangulat:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8
 
 
 
Pozitívumok:
Extrák, gyűjtögetés, kooperatív játékmód
Negatívumok:
Nem túl szép grafika és néha kicsit darabos, buta M.I.
 
 
Előzetes:
Galéria:
 
 
ÖSSZEGZÉS:
Aki alig várja, hogy a képregények világa megelevenedjen előtte, és Vihar, Rozsomák, Fáklya, Thor bőrébe bújva oszthassa a gonoszt, közepes grafika és átlagos M.I. mellett, annak hajrá. Aki haverokat is talál hozzá (max 4 fő), az tényleg jól fog szórakozni.
T E S Z T E L V E

Címkék: teszt

A bejegyzés trackback címe:

https://matareseklan.blog.hu/api/trackback/id/tr481388111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása