Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • doggfather: Árpád atyánk mielőtt a Hortobágy villanyoszlopai közé lovagolt volna, Japánban, illetve Ázsiában k... (2020.07.29. 15:16) A ninja színre lép
  • pro need for speed hun: a kocsikat csak gyorsversenyben használhatod (2012.12.31. 14:54) NFS - Undercover kódok
  • r.edina: Kedves Szerkesztő! Egy banneres együttműködéssel kapcsolatban kerestem meg Önt! A részletekkel ka... (2011.05.26. 11:02) Teszt: Dead Space 2 (Xbox 360)
  • szürkebarát: Egész jó könyv (azóta van két másik is a Splinter Cell sorozatban), de messze nem olyan jó(k), min... (2010.12.12. 17:34) Splinter Cell - A sejt
  • Mr. Láb: Ehhhehe jó kis kép. Kissé eltángálták a Qb-t:D:D (2010.10.11. 11:39) Kezdődik az új NFL szezon
  • Utolsó 20

Teszt: X-men Origins: Wolverine (X-box 360)

2009.05.14. 14:47 | matareseklan | Szólj hozzá!

Azzal kezdeném, hogy én a Magyarországon megjelent 2. X-men kiadvány óta Rozsomák (Wolverine) kedvelő vagyok. Minden szám megvolt, és még most, 27 évesen is gyűjtök képregényeket, igaz már csak a számítógépre töltöm le a honosításokat. Valahogy a mutáns csapat mindig is közel állt a szívemhez, és Rozsi karaktere is nagyon bejött nekem (ezzel nem vagyok egyedül, a legközkedveltebb szereplő). Amikor meghallottam, hogy filmet készítenek az X-men trilógia után Wolverine történetéből is, természetesen elsőként akartam látni és elsőként szerettem volna kipróbálni a játékot is.
 
Azonban a film csak közepesre sikeredett, az akciók mérsékeltek, a történet viszont jó volt. A játék kompenzálja, amit a moziban hiányoltunk. Ráadásul minden téren. Nemcsak véres és kemény akciók vannak benne, de nem 100%-osan követi a film eseményeit, hanem kibővítve, egyszer kétszer kiszínezve és módosítva néhány jelenetet. Ezzel nincs gond. A filmnek is ilyennek kellett volna lennie. Mondjuk meglepődtem volna, hogy ha Rozsomák összecsap egy RobotŐrrel (Sentinel), biztos túlcsordult volna a költségvetés, de valahogy nekem hiányzott a filmből. Na, ezeket a dolgokat visszakapjuk a játékban.
 
A történet tehát hasonló, de kicsit színesebb. Visszatekintések vannak folyamatosan Afrikára, ráadásul itt már nem csak turista jelenetek vannak, hanem kőkemény akciók és a filmben nem szereplő mutáns(ok) is megjelennek. Emiatt élvezetesebb a játék, és egy igazi szuperhős kedvelőnek folyik a nyála ahogy Gambit-tel, vagy Haspókkal összecsapunk. A menekülést a beültetés után, vagy éppen a szigeti mókánkat is jobban, szebben tálalják a készítők.
 
Persze nemcsak véres akciók és agyatlan öldöklés van a játékban, hanem ahogy haladunk előre néha-néha fejtőrökkel nehezítik a dolgunkat (Afrika olyan, mintha Dél-Amerikában járnánk és az inkák titkait kutatnánk). Mondjuk ez kimerül abban, hogy told ezt ide, azt oda, ezt húzd át, hogy rá tudj ugorni, vagy éppen valamivel kinyitunk egy ajtót, de rá kell jönnünk, hogy jutunk le hozzá stb. Ez nem túl nehéz, csak a játék bug-jai miatt élvezhetetlen néha.
 
Hibák. Igen, ez sajnos szerintem van bőven. Néha ráugrom egy sziklára és nem azon állok, hanem a levegőben. Aztán ha beszorítom az ellenfelet a falhoz, ami mellett van egy létra, ha elkezdek felmászni rajta, mindkét karakter megáll, nincs támadás, csak várunk egymásra. Vagy volt olyan, hogy ahova egy traktor is befért volna, én oda mégsem tudtam bemenni, jó nem is kellett volna, de mégis ciki, hogy ott volt a lehetőség, de ilyen furán zárták le a teret (legalább raktak volna oda egy dobozt, vagy valamit). 
 
Az ellenfeleink egész okosak (és sok van belőlük), bár túlzott intelligenciát ne várjunk egy csapat katonától, vagy afrikai bennszülöttől. Jönnek, pengeélre hányjuk őket, azt annyi. Aki meg menekülne, azokat elkaphatjuk pár ugrással, vagy célkijelölt vetődéssel.
No, és akkor itt vagyunk a verekedős játékok egyik legfontosabb részénél. A harcrendszer kidolgozása. Ez egész jóra sikeredett, bár x darab kombó van és annyi. De ezek elég hatékonyan és látványosan használhatóak (röviden x,x,x vagy x,x,x,y esetleg x,x,x,x,y, szupertámadásra meg plusz egy RT). Nekem legjobban a kijelöl és ráugrik rész tetszett (LB-RB), bár ez nem mindenkinél használt, hiszen volt, aki simán lerúgott, ledobott magáról. A többi esetben sima marcangolás marad, vagy speciális kivégzés, ha elég közel voltunk az ellenfélhez. Nekem tetszett a megragadom és eldobom típusú rendszer is, főleg ha az ellenfelet egy kiálló rúdra szúrtam rá, vagy átlöktem a korláton.
 
A karakter fejlődik, ahogy haladunk előre a történetben, ezzel nincs gond, gyűjthetünk életerő pontokat, mutagéneket stb. A mutagénekből 3 lehet nálunk, ezeket ahogy járjuk a pályákat gyűjthetjük és egy idő után 3. szintig fejleszthetjük. Gyorsabb gyógyulás, Rage és hasonló plusz tulajdonságokkal szerel fel. A skill pontok amiket kapunk menet közben pedig egyéb fejlesztésekre költhetjük, életerő növelés, sebzés, plusz kivégzési mód. Itt el lehet pepecselni, hiszen egy-egy csatában más-más mutagén kelhet például, nem mindig az agyatlanul rohanok és kinyírok mindenkit módszer a legjobb.
 
A Boss harcok elég érdekesek lettek, az RB-LB kombó az esetek többségében elég, azaz semmi mást nem kell csinálni, mint az ellenfél háta mögé kerülni, ráugrani és csépelni. Ez csak a Robotőrnél és Gambit-nél nem működött, de ez azért volt, mert náluk külön történetvezetés volt, azaz nem sima összecsapás volt, hanem több körben ment le a harc. Ez kicsit egyszerűre és könnyűre sikeredett, meglepődtem, de annyi baj legyen, a sima katonákkal kiszórakoztam magam.
 
A grafika nem túl kiemelkedő, bár az Unreal 3-s motor az átvezető animációkban jól szerepel, a játékban elég részletes, azonban ettől többet vártam, vegyesek az érzéseim. Ami tetszett, hogy szép változatos a környezet, van havas, afrikai, városi pálya, rohanunk folyosón és homokban, ugrálunk tetőkön és hidakon. Nagyon jól nézett ki, ahogy Rozsomákot szétlövik és fröcsög a vér, látszódnak a bordák és közben gyógyul a teste, hála mutáns képességeinek. Azonban azt nem értettem, hogy sok esetben a rajta lévő atléta miért teszi ugyanezt. :D
 
A filmből készült játékok gyakran buktával végződtek az idők során. Ha nem az lenne, aki valószínűleg a Wolverine is erre a sorsra jutna. Azonban a számtalan rajongó miatt biztos vagyok a sikerben (még ha az mérsékelt is). A Raven Software előző gyöngyszemeik (Soldier of Fortune, Return to Castle Wolfenstein) véres és színes akcióit hozza a játék, ezáltal nem unalmas a játékmenet, bár néha a buta és nehéznek tűnő ügyességi rész miatt már-már eldobtam a kontrollert. Akinek tetszett a film (és akinek nem), annak még jobban bejön majd a játék, egy próbát mindenkinek megér.
 

X-Men Origins: Wolverine adatlap
 
 
                  Kiadó:
Activision
                  Fejlesztő:
Raven Software
                  Típus:
Akció
 
Grafika:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8
 
7,8
Hang/zene:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
7
 
Játszhatóság:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
7
 
Kezelőfelület:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8
 
Intelligencia:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8
 
Nehézség:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8
 
Hangulat:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9
 
 
 
Pozitívumok:
Véres és látványos akciók, változatos pályák, Rozsomák
Negatívumok:
Könnyű Boss ellenfelek, agyatlan ütök-vágok
 
 
Előzetes:
Galéria:
 
 
ÖSSZEGZÉS:
Egy nagyon jó szereplő köré épített véres akciójelenetekben és kivégzésekben bővelkedő egyszer játszható, de akkor élvezhető játék
T E S Z T E L V E

Címkék: teszt

A bejegyzés trackback címe:

https://matareseklan.blog.hu/api/trackback/id/tr691121424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása