Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • doggfather: Árpád atyánk mielőtt a Hortobágy villanyoszlopai közé lovagolt volna, Japánban, illetve Ázsiában k... (2020.07.29. 15:16) A ninja színre lép
  • pro need for speed hun: a kocsikat csak gyorsversenyben használhatod (2012.12.31. 14:54) NFS - Undercover kódok
  • r.edina: Kedves Szerkesztő! Egy banneres együttműködéssel kapcsolatban kerestem meg Önt! A részletekkel ka... (2011.05.26. 11:02) Teszt: Dead Space 2 (Xbox 360)
  • szürkebarát: Egész jó könyv (azóta van két másik is a Splinter Cell sorozatban), de messze nem olyan jó(k), min... (2010.12.12. 17:34) Splinter Cell - A sejt
  • Mr. Láb: Ehhhehe jó kis kép. Kissé eltángálták a Qb-t:D:D (2010.10.11. 11:39) Kezdődik az új NFL szezon
  • Utolsó 20

Teszt: Splinter Cell - Conviction (X-box 360)

2010.05.28. 18:23 | matareseklan | Szólj hozzá!

Sam Fisher újra akcióban. Tom Clancy hőse, Amerika titkos fegyvere, az NSA Splinter Cell-je, visszatér, és keményebb, mint Jack Bauer és Jason Bourne összegyúrva. Az Ubisoft sokat várt, Conviction alcímet viselő lopakodós játéka végre a Halász Samu rajongók kezei között. Sokat vártunk rá? Igen. Megérte a várakozás? Mindjárt kiderül. 
 
Azt hiszem minden rajongó emlékszik arra, hogy a Double Agent végén, szörnyű döntést kellett meghoznunk. Nos, ez visszaköszön a folytatásban, hiszen barátja és lánya halála után Sam üldözött ügynök lett. Kalandjaink is így kezdődnek, előkerül egy régi kollega, egy új ügy, és egy minden eddiginél veszélyesebb ellenfél. Sam pedig elindul, hogy megküzdjön új ellenségeivel, megmentse Amerikát és megtudja, hogy mi is történt halottnak hitt lányával.  
 
A Splinter Cell érzést, a készítők teljesen újragondolták. Ezúttal már nem csak lopakodnunk kell, hanem jó néhány pályán véres akciókat kell levezetnünk, teljes fegyverarzenálunkat bevetve. Gránát, EMP, tapadós kamera, vagy éppen akna szerepelnek a repertoárunkban, és ezeket használnunk is kell, ha egy-egy szorult helyzetből szabadulni szeretnénk. Pisztolyok és géppisztolyok terén is elég nagy a választék, azonban továbbra is csak egy-egy darab tartható magunknál. Azonban az akciók során az ártalmatlanná tett ellenfelektől a fegyverek elvehetőek és a pálya további részében felhasználhatóak (persze ha hangtompító nélküli fegyvert kezdünk el használni, ne lepődjünk meg az eredményen).
 
A számottevő változások már az előzetes videókon is látszott. Sam ezúttal már nem NSA ügynök, kevesebb a kütyüje és bizony már nem az elsődleges feladata, a vér nélküli munkavégzés. Emiatt kemény akciókban van része, durva kihallgatásokat vezet le, és nem kímél senkit és semmit. Persze ez még nem jelenti azt, hogy végigrambózhatunk egy-egy pályán, hiszen normál fokozaton a gépi ellenfelek már komoly kihívást jelentenek. De most már sokkal többször csaphatunk le az ellenfelekre nyíltan (van olyan pálya, amikor más lehetőségünk nincs is, mint a nyílt konfrontáció).
 
Kicsit könnyebb dolgunk van, mint az előző részekben, hiszen most már nem kell adatokat gyűjtögetni és log file-okat olvasgatni, minden infó, amire szükségünk van, rögtön a küldetés előtt kiderül, a következtetéseket meg a befejezés után le tudjuk vonni. Aktuális feladataink mindig a tereptárgyakra vetítve jelennek meg. A kisebb filmbejátszások pedig a múlt árnyai, vagy pedig egy esetleges jövőbeli történést vetítenek elénk.
A játék alatt különféle challenge-ket teljesíthetünk. Ilyen például a lopakodj végig egy pályán, hogy ne vegyenek észre, vagy úgy iktass ki ellenfelet, hogy közben egy társát túszul ejted. Ezek után pontok járnak, amiket később beválthatunk különféle ruhát, fegyvereket és felszerelést érintő fejlesztésekre. Így kerülhet hangtompító a pisztolyra, vagy plusz zsebek a ruhára. Ez külön motiválja az embert a lopakodásra és a taktikázásra (autó riasztó bekapcsolása, őrök elcsalása stb.).
 
Persze itt is vannak jelentős változások, ezek közül is az egyik legkiemelkedőbb a Mark and Execute funkció. Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy kijelölhetünk ellenfeleket (max. 4 db), majd egy újabb gomb lenyomásával kiiktathatjuk őket. Ez automatikus, nem kell mást tennünk, mint kedvező helyzetbe kerülni ennek végrehajtásához, a többit a gép elvégzi helyettünk egy igen látványos kameralassítós vágás képében. Ahhoz, hogy ez a likvidálási lehetőség elérhető legyen, előtte legalább egy, vagy két óvatos, lopakodós támadás végrehajtása szükségeltetik. A M&E így tulajdonképpen egy ráadás, jutalom a sikeres akció végén.
 
A másik újítás, a Last Known Position. Ez akkor jut jelentős szerephez, ha egy akció során észrevettek minket, de sikerült az ellenfeleink elől elbújni. Akkor felvázolódik egy árnyalakunk, ami az utolsó pozíciónkat jelzi az ellenségnek, és oda tudják a figyelmüket koncentrálni. Mi ezalatt a hátuk mögé kerülve csaphatunk le rájuk, vagy akár el is lopakodhatunk mögöttük. Ha látszódunk az ellenfeleink számára, akkor minden színnel teli lesz, és részlet gazdag. Azonban, ha árnyékban, vagy takarásban vagyunk, akkor fekete-fehérben látjuk a világot.
 
Az ellenfeleink igencsak jól teljesítik munkájukat, az M.I.-t igazából nem érheti panasz. Mindenre figyelnek, ahol kell, zseblámpát használnak, vagy éppen villanyt kapcsolnak, gránátokat dobálnak ránk, figyelmeztetik egymást és megnehezítik az életünket. Easy-n nem okoz nehézséget a legyűrésük, azonban nehezebb fokozaton már igencsak meg tudják izzasztani az embert, nagyon komolyan meg kell küzdeni, hogy ne vegyenek észre, vagy ha az meg is történt, likvidálni tudjuk őket.
 
A pályák elég változatosak, a single rész sok újdonságot és különböző feladatokat tartalmaz, azonban a rövidsége miatt kicsit kiábrándító volt.. Azonban ami mégis nagyban megnöveli a játéktartamot (a gyűjthető pontok mellett), a co-op mód. Itt azért már sok esetben a lopakodás van kiemelve, az akció csak másodrendű. A külön kidolgozott történettel rendelkező részben, egy orosz és egy amerikai Splinter Cell szerepel. Ez tulajdonképpen Sam Fisher történetének előzménye, nem szükséges a single rész végigjátszásához, de sok mindenre fény derül benne.
 
A történeti szál mellett külön játékmódokat is kapunk (Infiltration, Face-Off, Last Stand, Hunter). Ezeknél a feladatoknál vagy több körön át kell lopakodni adott pályákon, vagy éppen bevédeni egy helyszínt, esetleg egymás ellen küzdhetünk.
 
Az Unreal motor szépen duruzsol a Conviction alatt. A környezet jól kidolgozott, lesz lehetőségünk éjjel és nappal is akciókat végrehajtani. A robbanások, a tűzharcok szépek, a pályák változatosak és jól kidolgozottak. Samu bácsi jól néz ki, ahogy az összes ellenséges karakter is alaposan ki van dolgozva. Viszont becsapósak a gyakran árnyékban töltött idők (mégiscsak lopakodós játékról beszélünk), hiszen ezeknél a részeknél annyira nem látszódik az a szép és részletes világ, amit az UBI megteremtett.
 
Azt hiszem a Splinter Cell: Conviction hozott magával annyi újdonságot, hogy nagy sikert arasson, azonban nem tudom, hogy a megváltozott játékmenet az igazi Sam Fisher rajongóknak mennyire fog bejönni. Az biztos, hogy az UbiSoft betartotta az ígéretét és egy jó minőségű játékot tett le az asztalra, de egy kicsit úgy érzem, hogy az eredeti Splinter Cell-től már nagyon messze járnak.
 
Splinter Cell - Conviction
 
Kiadó: Ubisoft  
Fejlesztő: Ubisoft
Kategória: Akció
 
Galéria: LINK
Videó: LINK
 
Grafika: 9
Hang/Zene: 8
Játszhatóság: 9
Kezelőfelület: 9
Intelligencia: 8
Nehézség: 8
Hangulat: 9
 
Összegzés:
+  Sam Fisher harcos karaktere, co-op mód, rengeteg ötletes újjítás
-  Túl sok akció, kevés lopakodás, rövid single rész
 
Értékelés: 10/8,6 pont

 

Címkék: teszt

A bejegyzés trackback címe:

https://matareseklan.blog.hu/api/trackback/id/tr692038520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása