Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • doggfather: Árpád atyánk mielőtt a Hortobágy villanyoszlopai közé lovagolt volna, Japánban, illetve Ázsiában k... (2020.07.29. 15:16) A ninja színre lép
  • pro need for speed hun: a kocsikat csak gyorsversenyben használhatod (2012.12.31. 14:54) NFS - Undercover kódok
  • r.edina: Kedves Szerkesztő! Egy banneres együttműködéssel kapcsolatban kerestem meg Önt! A részletekkel ka... (2011.05.26. 11:02) Teszt: Dead Space 2 (Xbox 360)
  • szürkebarát: Egész jó könyv (azóta van két másik is a Splinter Cell sorozatban), de messze nem olyan jó(k), min... (2010.12.12. 17:34) Splinter Cell - A sejt
  • Mr. Láb: Ehhhehe jó kis kép. Kissé eltángálták a Qb-t:D:D (2010.10.11. 11:39) Kezdődik az új NFL szezon
  • Utolsó 20

Teszt: Battlefield: Bad Company 2 (X-box 360)

2010.03.20. 13:56 | matareseklan | Szólj hozzá!

Meglehetősen meglepődtem, mikor a BC2 lemezét a box-ba rakva, az első pályán egy II. világháborús időpont, helyszín és addig ismeretlen szereplők fogadtak. A japánok és csodafegyverük (pont nekik ne lett volna), illetve egy tudós kerül a képbe az első küldetés alkalmával. De nem lőném le az összes poént, ez csak egy rövid bevezető, ami ahhoz kell, hogy a történetünk szép kerek legyen. Az első fejezet befejezése után azonban visszatérnek a már ismerős szereplők, Marlowe, Sweetwater, Haggard, Redford, azaz a Bad Company. Nem közvetlen folytatásról van szó, tehát aki az első részt kihagyta, nem veszít sokat.
 
Az előd nem hagyott oly sok maradandó nyomot, azonban a Battlefield játékok soha nem a single részt kedvelőknek készültek. Csak hab volt a tortán, hogy a Bad Company első része már egy értelmes, egész jól felépített, nem csak a multis játékosoknak kedvező résszel is bővült. Ezt most überelték a folytatásban, mert bizony a történet jobban lett kidolgozva, bár elég sablonos lett, azonban valahogy értelmesebbnek találtam, mint az előzőt.
 
És pont ennek köszönhetően bizony, olyan helyszíneket járhatunk be, ami a legtöbb FPS rajongónak megdobogtatja a szívét. Lesz itt hó, sivatag, esőerdő, város, falvak, erőd stb. Természetesen a készítők megpróbálták feldobni a küldetéseket, így lesz hóviharban való menekülés, helikopteres móka, mesterlövészkedés megfelelő időjárási körülmények között és még sorolhatnám.  Bónuszként még vannak gyűjthető fegyverek (minden pályán, egy vagy két különlegesség), illetve felrobbantható kommunikációs ládák.
 
A bejárt csatamezők hatalmasak, ráadásul több alternatív útvonalon is eljuthatunk a célig (persze, ha valaki a szürke zónába téved, rögtön figyelmeztetnek, hogy vagy visszatérünk a küldetéshez, vagy load checkpoint lesz). Ami nagyon tetszett, ha A pont-ból kiindulva B pont-ba géppuskafészek miatt nem jutunk át, akkor elég csak lyukat robbantani valamelyik oldalsó épületen, és máris ott vagyunk az ellenfelek hátában. A készítők által Destruction 2-nek nevezett rendszerben, minden széttörhető, felrobbantható, elpusztítható. Elvileg. Mert a házak (tégla, fa), fák, járművek, mind-mind a földig rombolhatóak, azonban vannak tárgyak, amiket nem sikerült semmiféle kemény fegyverrel elpusztítanom. Ki érti ezt?
 
A grafikát egyébként nem érheti panasz. A pályák gyönyörűek, néha megálltam a tűzharc közepén és a tengert, a hegyeket, vagy a fákat néztem. A Frostbite 1.5-s motor remekül dolgozik. A karakterek hibátlanok, az átvezető videók gyönyörűek, a robbanások, és ami azután marad, megint csak, mintha filmet néztem volna. Száll a por, füst van, nagyon életszerű lett. A fegyverek és járművek is rendben vannak. E téren az egyik legjobb a játék.
 
A kinézet mellett gyorsan megdicsérném még a hangokat is. A játékot 5.1-ben toltam végig, és komolyan mondom, ilyen hangzást még talán a Cod sem produkált számomra. A járművek, a fegyverek, a karakterek hangjai pazarok, az meg, hogy minden pontosan onnan jön és olyan hangot ad, amilyet kell, csak hab volt a tortán.
 
Apropó fegyverek. Vannak dögivel. Alapból két darab lehet nálunk, ehhez jön a melee attack-ban szereplő kés, és egy bónusz lehetőség a fegyvereken. Ez utóbbi általában gránátvető, vagy éppen c4, ilyesmi. Az ellenfelektől elvehető és elrejtve megtalálható fegyverek között akad, távcsöves, hangtompítós, kisebb, nagyobb, erősebb, gyengébb, mindegyik más-más célra. Ezek mellett ott vannak még a járművek, amiknél a korábbi hibát nem javították ki a készítők. Mégpedig az a bajom, még mindig, hogy ha beülök egy járgányba, akkor vagy lövök, vagy vezetek, a többiek csak lőni hajlandóak, de nem vezetnek. Ez persze csak akkor fordul elő, ha nem küldetést akarok végrehajtani, csak mászkálni a pályán. De elég idegesítő tud lenni így is. A másik dolog, ami itt fájt, hogy a járműveket kevesebbszer tudjuk használni. Az első részben szinte teljesen végig lehetett tolni minden pályát egy két PSZH-val, itt viszont spóroltak a készítők, kevés lehetőség került át a Single részbe.
 
Ha már az előző rész hibáinál tartunk, akkor még egy dolgot megemlítenék. Sokan emlékszünk rá, hogy korábban, ha kilőttek az ellenfelek, akkor az előző mentésről indultunk neki újra a küldetésnek, de az általunk halálba taszítottak már nem voltak jelen, így megkönnyítve a játékot. Nos, ezt a megoldást megszüntették, és akár a többi FPS-ben, ha elhaláloztunk, akkor restart checkpoint és minden kezdődhet elölről. Hurrá!
 
Nem esett szó az M.I.-ről. Ez nem sokat változott az első részhez képest. Sajnos. Barátaink néha még nehezebb fokozaton is nehezen találnak célba, míg az ellenfelek halálpontosak tudnak lenni, de az, hogy kimozduljanak a megadott pozíciójukból már nem gyakran fordult elő. Így csak menni kellett előre és nagy bőszen lőni őket, vagy ha az nem ment, az aktuális épületet lebontani körülöttük.
 
Összességében a játék sok hibát kijavított az előző részhez képest, és egy szebb, tartalmasabb csomagban érkezett meg hozzánk. A hangulat a karakterek, a szövegek, a helyszínek miatt kiváló lett, az újrajátszási faktor jelentősen megnőtt. Pláne a befejezés miatt, mert az a már megszokott, folytatása következhet (ha megfelelő eladást produkál a második rész). Én direkt nem hasonlítgattam a Call of Duty – Modern Warfare 2-höz, hiszen hiába FPS, hiába hasonló típusú háborús játék, de valahogy a BC2 egy kicsit könnyedebb, kevésbé tűnnek komolynak az események, helyzetek a Cod-hoz képest. De ez nem baj, a Rossz Társaság így is vissza fog ültetni még párszor a gép elé, hogy újra nekiinduljunk és megmentsük a világot (Amerikát)…
 
 
Battlefield: Bad Company 2
 

Grafika: 10

Hang/Zene: 9
Játszhatóság: 9
Kezelőfelület: 9
Intelligencia: 8
Nehézség: 8
Hangulat: 10 

Jó -  Néha már filmszerű grafika, nagy pályák, rombolhatóság, remek karakterek

Rossz -  Rövid single rész, néha buta csapattagok és ellenfelek 

Értékelés:  10/9 pont

Címkék: teszt

A bejegyzés trackback címe:

https://matareseklan.blog.hu/api/trackback/id/tr891854557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása