Pár évvel ezelőtt az Irrational Games egy olyan játékot tett le az asztalra, ami bizony órákra oda tudta kötni az embert a géphez. A bizarr világ, a látvány, a hangulat, a játékmenet és a cselekmény, mind-mind jelesre vizsgázott. Amikor kiderült, hogy folytatás fog készülni a nagy sikerű Bioshock-ból, elsőként kezdtem el vadászni képekre, videókra, és bármi olyan anyagra, ami a folytatáshoz volt köthető. Bevallom, azért kicsit féltem is, hisz aki játszott az első résszel, az tudja, hogy abból második részt csinálni, egyrészt nehéz, másrészt lehet, hogy komoly bűnt követ el a játék ellen. Azonban megtették, itt van Rapture újra, ám ezúttal nem egy balesetet szenvedett ember, hanem az első Big Daddy bőrébe bújhatunk. Mi vagyunk Delta!
Az első Big Daddy. Az, hogy miért nem mégis az első rész előzményeit játszhatjuk el, azért van, mert bizony az első pár perces videóból hamar kiderül, hogy több évig kómában feküdtünk, majd egy Vita-Chamberben ébredve, megismerkedhetünk az új gonosszal, aki Rapture rossz arca lett Ryan-ék után. Sofia Lamb nemcsak, hogy veszélyesebbnek tűnik, de neki is érdekes ötletei vannak a tökéletes világról. Ezért hát nekiindulunk, hogy megtaláljuk őt, és lányát, aki egészen véletlenül a mi Little Sister-ünk. A második rész egy hatalmas nagy menekülés, tele akcióval és harcokkal, míg minden titkot meg nem fejtünk és mindenkit le nem gyilkolunk, hogy imádott Little Sister-ünk újra a vállunkon ülhessen. Delta, erősebb, mint Rapture átlag (őrült) polgárai, azonban gyengébb tervezésű, mint az új BD-k. Azonban megfelelő felszerelés, fegyver, plasmid és támogatók kíséretében felvesszük a harcot új ellenségeink ellen.
A világ tehát maradt a régi, csak a helyszínek változtak. Rapture bizony alig változott mióta utoljára láttuk. Ez majdnem szó szerint értendő, hiszen a grafika szinte egy az egyben ugyanaz, mint pár éve. Nekem mondjuk most is bejött, főleg a 60-as éveket idéző zene, hangulat, látványvilág miatt. A készítők elvarázsoltak akkor és most is.
Természetesen BD-ként fel vagyunk szerelve a kedvenc fúrónkkal, azonban mivel üzemanyag függő, így fegyverek és plasmidok bevetésére is szükség lesz a szép számmal termelődő ellenfelek miatt. Megjegyzem, hogy sok eredetiség nincs ezek terén, mivel az első rész gyilokeszközeinek a tunningolt, vagy hasonló verzióit kapjuk kézhez. Ehhez persze jár még a 3 féle tüzelési mód, így már szépen kiszínesedett a kelléktárunk. A plasmidok többsége és a hozzájuk csapható tonic-ok is hasonlóak az első részhez, egy két újdonságot kapunk majd, de ezt is inkább a játék vége felé. A tunningolási, vásárlási és egyéb lehetőségek a már megszokottak, automatákból juthatunk hozzá, vagy állíthatjuk be magunknak a megfelelőeket.
Ellenfeleink nem sokban változtak (szóval ezek sem?), hiszen Rapture őrült lakóit kell hidegre (vagy melegre) tenni. A teleportálni tudó, gépeket irányító és csak simán őrült emberkék mellett egy új alak is megjelent. A nagytestű mindig mindenkivel harcban lévő Óriások, nehezebb fokozaton már bizony komoly kihívást is tudnak jelenteni, mint az új típusú Big Daddy-k is. Azonban komoly fejlesztgetésekkel (megfelelő tonic) és jó taktikával mindenki legyőzhető. Főleg, hogy az első részben megismert hack módszer maradt, így minden kamera, rögzített lőfegyver és robotgép (nem a konyhai) harcra fogható a mi oldalunkon. Ezekre gyakran szükség is van, főleg mikor az új ellenfél kislányai, a Big Sisterek ellen kell harcra kelnünk.
Ezek a csaták mindig látványosak is, ettől már csak az szebb, mikor egy BD-t kivégezve a Little Sister-ét magunkhoz vesszük és megjelölt splicerek-ből ADAM-ot nyerhet ki nekünk. Ezután nekünk kell eldönteni, hogy RESCUE vagy HARVEST lesz a vége, hiszen úgy, ahogy az első részben, itt is az egyik több ADAM-el, és más befejezéssel jár, mint a másik. Azokban az esetekben, mikor kis védencünket hagyjuk, hogy óriási tűjével ténykedjen, bizony nagyszámú újratermelődő ellenfél ugorhat a nyakunkba. Ezek mindig ugyanonnan jönnek, ugyanott támadnak, és ugyanúgy halnak meg. Nekem ez nagy bajom volt, hogy még normál fokozaton kipróbálva sem jelentettek nagyobb kihívást (sőt amatőrön játszva, egyszer sem haltam meg a játék folyamán).
Sajnos az M.I. elég zsengére sikerült, igazából erőteljes visszaesést észleltem ezen a téren. Ha kicsit még meg is bolondítottuk a harcokat, mondjuk lerakott gépágyúval, vagy éppen hack-elt repkedő ágyúval, na akkor káosz volt, mindenki lőtt mindenkire, függetlenül a hovatartozástól. Bár a harcok remeknek tűntek, amikor láttam, hogy bizony a hack-elt eszközöm a kirakott ágyúmat lövi, ott röhögtem egy nagyot.
Ami számomra nagy változás, hogy az első rész fényképezővel való rohangászását megszüntették, helyette egy kamerával belőhetjük a célpontot és megfelelő hang kíséretében mozgófilmet készíthetünk, ami pontozással jár. Big Daddy-k harc előtt, vagy repkedő ágyuk kamerázása nagyon magas pontokat eredményezhet. A másik pozitívum, hogy a mostanában oly nagy divat, döntsünk emberek sorsáról, tulajdonképpen itt is megjelenik. A játék során talán kétszer, vagy háromszor van lehetősünk emberek kiiktatására, megvédésére, tőlünk függ, hogy mit teszünk. El is sétálhatunk, vagy ledarálhatjuk őket a fúróval, de a történetben nagy változást nem hoz.
2. rész. Nem tudom, nekem egy kicsit inkább tűnik 1.2-nek. Valahogy nem érzem teljes folytatásnak és egy hamar megjelent 2. résznél mindig vannak félelmeim, hogy nem-e csak egy update-elt játékot kapunk kézhez, kemény pénzekért? Ebben az esetben sajnos így van. Azonban aki nem játszott az első résszel, az a fejéhez kap majd, mikor megszólnak az első rádióüzenetek, a Big Daddy-k és Little Sisterek sétájában percekig tud majd gyönyörködni és a sok-sok plasmid közül nem tudja majd eldönteni, hogy melyik tetszik neki a legjobban és melyik splicer a jobb? A fagyott, vagy a lángoló? Azonban az első részt végigjátszók közül sokan lesznek majd, akik kicsit csalódnak a játékban. Bár a hangulat megmaradt a régi 60-as évekbeli Rapture feeling, azonban minden más csak egy kis tunning, semmi más.
Bioshock 2 adatlap | ||||||||||||
Kiadó: | 2K Games | |||||||||||
Fejlesztő: | Irrational Games | |||||||||||
Típus: | FPS | |||||||||||
Grafika: | ||||||||||||
9 | 8,6 | |||||||||||
Hang/zene: | ||||||||||||
9 | ||||||||||||
Játszhatóság: | ||||||||||||
9 | ||||||||||||
Kezelőfelület: | ||||||||||||
8 | ||||||||||||
Intelligencia: | ||||||||||||
8 | ||||||||||||
Nehézség: | ||||||||||||
7 | ||||||||||||
Hangulat: | ||||||||||||
10 | ||||||||||||
Pozitívumok: | Rapture és a 60-as évekbeli feeling, pörgős akciók, jó hangok | |||||||||||
Negatívumok: | M.I. hibák, maximum hardcore-n tud valami kihívást nyújtani, nem teljes 2. rész!!! | |||||||||||
Előzetes: | ||||||||||||
Galéria: | ||||||||||||
ÖSSZEGZÉS: | Sajnos a játék csak 1.2, nem teljes 2. rész. A 60-as évekbeli feeling megmaradt, Rapture véresebb, mint valaha. Big Daddy-ként hasíthatunk, kell ennél több? Talán csak egy kicsit okosabb ellenfelek és több fegyver... | |||||||||||
T E S Z T E L V E |
Utolsó kommentek