Naptár

április 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30

Utolsó kommentek

  • doggfather: Árpád atyánk mielőtt a Hortobágy villanyoszlopai közé lovagolt volna, Japánban, illetve Ázsiában k... (2020.07.29. 15:16) A ninja színre lép
  • pro need for speed hun: a kocsikat csak gyorsversenyben használhatod (2012.12.31. 14:54) NFS - Undercover kódok
  • r.edina: Kedves Szerkesztő! Egy banneres együttműködéssel kapcsolatban kerestem meg Önt! A részletekkel ka... (2011.05.26. 11:02) Teszt: Dead Space 2 (Xbox 360)
  • szürkebarát: Egész jó könyv (azóta van két másik is a Splinter Cell sorozatban), de messze nem olyan jó(k), min... (2010.12.12. 17:34) Splinter Cell - A sejt
  • Mr. Láb: Ehhhehe jó kis kép. Kissé eltángálták a Qb-t:D:D (2010.10.11. 11:39) Kezdődik az új NFL szezon
  • Utolsó 20

Teszt: Mass effect (X-box 360)

2010.01.25. 20:38 | matareseklan | Szólj hozzá!

Vannak számomra olyan játékok, amik első hallásra, látásra nem igazán érdekelnek, sőt leszartam őket, viszont a világ játékosainak nagy számát megmozgatják, nagy sikert könyvelhettek el. Ilyen volt az Assassin’s Creed és ilyen a Mass Effect is. Nemrég az egyik oldalon, volt egy nyereményjáték, amin én is részt vettem, itt ismerhettem meg közelebbről a ME világát, a szereplőket és történetüket. És ezután nem volt kérdés, a játék kellett, ki kellett próbálnom, és játszanom kellett vele.
 
A XXII. században járunk, Shepard parancsnok bőrébe bújhatunk (aki a karakter létrehozásnak hála, férfi vagy nő lehet, lehet katona, vagy más típusú szereplő is), akit egy emberi kolónia elleni támadáskor vezényelnek ki. Hamar kiderül azonban, hogy a Bioware játékának első küldetése nemcsak az emberek, hanem minden idegen lény világát, az egész Univerzumot veszélyezteti. A fő ellenfélnek tűnő geth-ek, amolyan robotszerűségek, nekem a létrehozásuk és történetük miatt többször a BSG jutott eszembe róluk. Azonban a háttérben egy idegen, Saren után kell majd nyomoznunk, először, mint az emberi Szövetség egyik tisztje, majd később, mint „007 űrügynök”, Spectre tagként.
 
Kicsit sablonosnak tűnik a történet, ám a játékmenet alatt kibontakozó, a háttérben folyó dolgok csöppet sem unalmasak és közhelyesek. Minden küldetés és a rengeteg mellékküldetés színes párbeszédekkel, fordulatos történettel és változó feladatokkal lát el minket. Unalmas percek szinte alig vannak, hiszen két pont között is több féle módon közlekedhetünk, járhatjuk be a bolygókat, vagy éppen az űrbázist. Nemcsak különféle fajok, színes képviselőivel (szó szerint, vannak kékek, zöldek) találkozhatunk, hanem társaink közül néhánnyal akár intim viszonyba is kerülhetünk (vagy nem), becsaphatjuk megbízóinkat, kiirthatunk egy fajt, vagy éppen az emberi Szövetség hadseregének teljesíthetünk „piszkos” feladatokat.
 
A galaxis politikai és gazdasági központja a Citadella névre hallgató mesterséges „bolygó”, amit az elődök hagytak itt, most ezt használják az idegenek és a turian-ember háború után, már a mi központunk is lesz. Az emberek megítélések persze elsőre igen negatív, rajtunk is múlik, hogy hogyan viszonyulnak hozzánk, hiszen reakcióink lehetnek kegyetlenek, agresszívak, vagy éppen óvatosak. A Citadella sok fajta lény otthona lett (tisztára, mint a Babylon 5), van itt bár, egészségügyi központ, szórakozóhely, bank és rengeteg más dolog, ami az űrbéli élethez kellhet. Itt vásárolhatunk kellékeket és egyéb dolgokat az életben maradáshoz, de itt vehetünk fel sok mellékküldetést is. Mivel hatalmas térről van szó, nem muszáj lifttel, vagy gyalog közlekedni, hanem ott van a metró lehetősége, ami gyorsabbá teszi az utazást.
 
Persze az emberi Szövetség egyik legjobb fejlesztésű hajójával útra is kelhetünk az Univerzumban (SSV Normandy névre hallgat és tényleg jól néz ki), és a már megismert világokat, rendszereket, bolygókat feltérképezhetjük, némelyiken főküldetés vár, néha pedig mellékfeladatok miatt léphetünk a felszínre (körülbelül 30 bolygó van, amire leszállhatunk). Ezen bolygók havas, sivatagos, sziklás, és egyéb felületekkel rendelkeznek, az esetek többségében majdnem ugyanaz mind, bár a főbb küldetésszálak közül 3 nagyon aprólékosan és részletesen van kidolgozva, ezzel növelve a játékélményt. A bolygók felszínén a MEKÓ nevezetű 6 kerekű PSZH-val mászkálhatunk, ami olyan, mint a macska, sosem esik a hátára…  A bolygókon mellékküldetések mellett gyűjthetőek ősök által ott hagyott dolgok, vagy éppen belefuthatunk emberi kolóniák (kutatóközpont), vagy éppen a fő ellenfélnek számító geth táborokba/csapdákba.
 
Az egyetlen kicsit unalmasnak tűnő dolog egyébként itt jelentkezik a bolygókon, hiszen a két, három pont közötti mozgás, gyakran hegyeken át visz, ami néha több percig is eltarthat, igen unalmasan (kivéve ha valami őshonos óriásféreg támad meg). A táborok, aknák belső felépítése hasonló, tehát azokban eltévedni, elveszni nem lehet, tulajdonképpen aki egy ilyenben járt, az már látta az mindet (kis túlzással).
 
A fegyverek közül négy alap vihető magunkkal, pisztoly, shoti, mesterlövészpuska és géppisztoly (az a leghasznosabb, ami a választott kasztnak az erőssége, tehát a Sentinelnek a pisztoly, a Harcosnak mindegy stb.). Ahogy a mellékküldetések miatt egyre több bolygót járunk be, összeszedhetőek lesznek különféle pajzsok, kiegészítők fegyverekre, vagy éppen a már meglévő lőfegyverekből az újabb verziók is elérhetőek lesznek. Ezekre szükség is lesz, hiszen komolyabb fokozaton egy-egy életveszélyben való fegyvertúlmelegedés az életünkbe kerülhet (ez ellen jó megoldás lehet a hűtés tunning). A pajzsok, és egyéb kiegészítők, illetve maguk a gyilokeszközök is, nemcsak nálunk, de társainknál is a mi kezünkben van, hogy melyiket használják, melyikkel induljanak a csatába.
 
Az akciókra két embert vihetünk el, de a játékban előre haladva 6 emberből választhatunk majd, persze mindegyik más értékkel bír. Van amelyik a közelharcban, mások a biotikus képességekben, vagy éppen az elektronikában vannak otthon. Egy-egy jelentősebb akció után tapasztalati pontokat kapunk, amit saját és csapattársaink képességeinek fejlesztésérehasználhatunk. Mindegyik karakter külön személyiséggel rendelkezik ehhez való háttérrel, történettel, mesékkel. Kedvencem Wrex, aki szinte mindig harcolna, vagy éppen mindent egy jó verekedéssel döntene el. Ehhez persze passzolnak frappáns szövegei, hozzászólásai az adott témához. De az egész Univerzum minden karakterére (csapos, tudós, nagykövet, katona stb.) igazak a valószerű mondatok, reagálások egy-egy kérdésre, és bizony Shepard is nagyon valóságosnak tűnik a reakcióival és a mondatokkal, amiket a szájába adhatunk. Volt két három olyan jelenet, amikor annyira találó mondatok kerültek a karakterek szájába (egy kis feelinges zenével megspékelve), hogy felállt a szőr a karomon (Spectre titulus megszerzése, az idegen ezredes önfeláldozása, Anderson búcsúbeszéde (vagy a nagyköveté)).
 
Embereink utasításaink alapján teszik dolgukat, nemcsak azt választhatjuk ki, hogy mely fegyverrel ugorjanak bele egy csatába, hanem azt is, hogy képességükhöz mérten mely különleges tulajdonságukat használják támadásra, vagy éppen védekezésre (elektronikus, biotikus stb.). Persze a menj előre, várj, kövess parancsokban ki is merül az irányítási lehetőség, azonban ez pont annyi amennyi kell, többre nincs is szükség a harcok megnyeréséhez. Persze ettől függetlenül azért néha nem ár menteni, mert autosave ritkán van, és néha egy-egy ellenfél jobban meg tud izzasztani, mint az ember gondolná, és bizony több percnyi utazást újratölteni nem mindig élvezetes…
 
A játék grafikája kicsit becsapósra sikeredett. A filmélmény hatást növelik a tökéletes animációk, sőt, néha olyan gyönyörű animációk képében jelennek meg az ellenfelek, vagy történik éppen valami fontos, hogy az embernek leesik az álla. Azonban nagyon kidolgozott és részletes dolgokat csak néhány főbb bolygón és a Citadell-án láthatunk. A többi mellékküldetésben érintett bolygó, mintha mindig ugyanaz lenne, itt csak akkor találkozhatunk különleges dolgokkal, ha esetleg egy geth őrjárat dob a nyakunkba pár robotot, vagy éppen az űrbogarakkal kell hadakoznunk. Azonban ahogy feltekintünk az égre gyönyörű bolygókat láthatunk, a Citadella részletesen és szépen kidolgozott, és a Normandy is tökéletes.
 
Összességében egy nagyon jó játék készült a Bioware jóvoltából. Sok-sok óra játékidő (25 elsőre, majd 24 utána, pedig ez utóbbinál az összes bolygót bejártam). Egy remek Univerzum, jó karakterek, és egy magával ragadó történet, ahogy sok kicsi alkot egy nagyot!
 
Mass Effect adatlap
 
 
                  Kiadó:
Electronic Arts
                  Fejlesztő:
Bioware
                  Típus:
akció
 
Grafika:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9
 
8,8
Hang/zene:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8
 
Játszhatóság:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9
 
Kezelőfelület:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9
 
Intelligencia:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9
 
Nehézség:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9
 
Hangulat:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
10
 
 
 
Pozitívumok:
Remek karakterek, jó szövegek, szép grafika és változatos küldetések
Negatívumok:
Nem tetszettek az unalmas utazások a bolygókon
 
 
Előzetes:
Galéria:
 
 
ÖSSZEGZÉS:
Mindent összevetve egy remek történetű, alaposan kidolgozott játékról beszélhetünk. A harcok, a karakterek, az M.I. mind alaposan kidolgozott, negatívum alig akad. Ha minden küldetés fontos számunkra, 20-28 óra játékidő garantált.
T E S Z T E L V E

Címkék: teszt

A bejegyzés trackback címe:

https://matareseklan.blog.hu/api/trackback/id/tr461701929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása