Naptár

április 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30

Utolsó kommentek

  • doggfather: Árpád atyánk mielőtt a Hortobágy villanyoszlopai közé lovagolt volna, Japánban, illetve Ázsiában k... (2020.07.29. 15:16) A ninja színre lép
  • pro need for speed hun: a kocsikat csak gyorsversenyben használhatod (2012.12.31. 14:54) NFS - Undercover kódok
  • r.edina: Kedves Szerkesztő! Egy banneres együttműködéssel kapcsolatban kerestem meg Önt! A részletekkel ka... (2011.05.26. 11:02) Teszt: Dead Space 2 (Xbox 360)
  • szürkebarát: Egész jó könyv (azóta van két másik is a Splinter Cell sorozatban), de messze nem olyan jó(k), min... (2010.12.12. 17:34) Splinter Cell - A sejt
  • Mr. Láb: Ehhhehe jó kis kép. Kissé eltángálták a Qb-t:D:D (2010.10.11. 11:39) Kezdődik az új NFL szezon
  • Utolsó 20

Teszt: Halo 3: ODST (X-box 360)

2009.09.24. 16:24 | matareseklan | Szólj hozzá!

Azt hiszem a Halo világot senkinek sem kell bemutatni, hiszen az X-box egyik húzóneve a hangulattal, a grafikával, az elképzelt világgal a legtöbb toplista élén áll. A Microsoft mégis bejelentette, hogy a 3. résszel lezárult Master Chief kalandja, azonban idén mégis egy remek kis FPS-t kaphattunk kezeink közé, azonban most nem a SuperSoldier (Spartan) bőrébe bújhatunk, hanem egyek leszünk az ODST (Oribtal Drop Shock Trooper) remek harcosai közül.
 
A magával ragadó és kiváló hangulatú magyar trailer után nem hinném, hogy van Magyarországon olyan FPS fan, aki ne akarta volna megszerezni a játékot megjelenés után. Azt hiszem, hogy rekordmennyiségű volt ahányszor végignéztem az adott videó megosztó oldalakon, nekem személy szerint nagyon bejött, és kicsit büszke voltam rá, hogy magyar nyelven fog megjelenni a világ számos pontján. Röviden bemutatta, hogy kiknek a bőrébe is fogunk bújni, ahogy azt is, hogy mire számíthatunk a játékban.
 
A történet a 3. rész előtt játszódik, mielőtt a Covenant megtalálta a Földet, és lecsapott New-Mombasa-ra. Egy leszállás után, egységünk több részre szakadt. Kezdetben Rookie bőrébe bújva járjuk a várost és próbáljuk megtalálni a többieket, miközben adatterminálokról derítjük ki, hogy mi történt a városban, illetve az éppen utunkba álló ellenfelekkel birkózunk meg. Ami ezeket a pályákat jellemzi, az a sötétség, hiszen éjszaka van, így ha nem a VISR-t használnánk, semmit nem látnánk. A VISR éjjellátóként, cél-kijelölő rendszerként (vörös körvonal az ellenfelek, sárga a fontos tárgyak és a felszedhető fegyverek körül), és nem utolsósorban a következő feladat helyét megjelölő rendszerként szolgál. Ezzel könnyedén azonosíthatjuk a Com gépeket, ahonnan audió anyag tölthető le (így egy külön történet körvonalazódhat előttünk), megtaláljuk a biztos utat a cél felé, de e nélkül halottak lennénk.
 
Ahogy Rookie járja a várost különféle dolgokra bukkan, amik alapján elindul a történet második szála, és egy-egy új szereplő akcióiba ugorhatunk bele. Dare, Buck, Dutch, és Mickey kalandjait élhetjük át (már nappal), ha rátalálunk egy sisakra, egy fegyverre, vagy valamire, ami az ő útjukhoz kapcsolódik. Ezt remekül megcsinálták a készítők, így változatosak lettek a pályák, pont jókor vannak váltások (mielőtt Rookie-val nagyon elunnánk), és a történetek és párbeszédek is nagyon színesek és emberiek lettek (szerelmi szál…. no spoiler).
 
A játék egyik nagy erőssége egyébként a szereplők egyedisége. A szinkronhangokat a Firefly bagázs adja, illetve Dare-t a Battlestar Galactica szőke ciklonja, azaz cylonja kelti életre. A párbeszédek, az összekapások, az akciók alatti megjegyzések nagyon élethűek, olyan, mintha tényleg ott lennénk a harcokban, mintha tényleg át tudnánk élni, ami az adott szereplőkkel történik. Valahogy ebből csak Rookie lóg ki, hiszen ő néma, szinte soha sem szólal meg, de ez valahogy már megszokott volt a Half-Life-ban is, így nekem kicsit közelebb került a szereplő, azonban Master Chief után és a többi szereplőhöz mérten, elég szürke lett.
 
A Halo feeling tehát megmaradt, nem változott, olyan, mint az elődök, és az, hogy ODST katonák lettünk, nem rontott a helyzeten. Pár dolog változott, hiszen nem vagyunk olyan erősek, nincs olyan erős pajzsunk, és nincsenek extra dolgok amiket felvehetünk, tehát természetesen meg vagyunk különböztetve Master Chief-től. Ami viszont nem változott, hogy a már megismert fegyverekkel oszthatjuk az ellent a társainkkal (illetve co-op módban is), a már bejáratott járműveken. Egy, vagy két új fegyver van, minden más a már megszokott, még az ellenfelektől elvehető arzenál is ugyanaz, de ez elég széleskörű, így mindig tudunk váltogatni. Ami viszont gyakran hiánycikk, az a töltény, ezért egy-egy hulla még meleg teste mellől gyakran kaptam fel a még füstölgő fegyvert és osztottam tovább azzal az ellent.
 
Az éjszakai pályán vannak persze ellátó pontok, ahol pajzsunkat, életerőnket és muníciónkat tölthetjük fel újra, azonban ezek száma kevés, általában forgalmas (Brute őrjárat) útvonalon vannak és néha meg sem éri vesződni vele. Így ezeken a részeken nem kizárt, hogy a lopakodás előnyösebb, mint a kamikaze támadás. A nappali akciókban meg annyi ellenféllel és elhagyott fegyverrel találkozhatunk, hogy nem is nagyon kell fáradni az újratöltéssel, hiszen mindig tudjuk pótolni az aktuális lőfegyver tölténymennyiségét (itt jegyzem meg, hogy nincs kétkezes lövöldözés, mivel egy ODST katona arra nem képes).
 
A játék nem hosszú, és nem rövid. Mivel nem a 4. rész megjelenéséről van szó, hanem egy újabb bőr lehúzásáról beszélünk, így ez csak egy kiegészítő hivatalosan, tehát a hozzá tartozó 5-6 óra játékidő normális. A fokozatok a már megszokottak, eays-n nem érdemes végignyomni, még én is normálon kezdtem el, pláne amiatt, hogy achievement-eket csak azon a szinten kapunk.
 
A grafika ami nem nőtt fel a 2009-es évhez, hiszen a játék csak tunningolva lett, nem kapott teljesen új motort. Sajnos. Így azt a részt kicsit lehúznám, mert én szebbre, jobbra számítottam, azonban ha azt nézzük, hogy kiegészítőről van szó, akkor érhető ez a szisztéma. A Halo-t így is el lehet adni.
 
A zene csillagos ötös, sőt, rájöttem, hogy a Halo az egyetlen játék, aminek a zenéje olyan mértékben eltalált, hogy ha csak az lenne jó, már akkor is érdemes lenne kipróbálni a játékot. Az ODST esetében a zongora dominált sok esetben, kiválóra sikeredett ez a körítés is, akárcsak a 3. résznél.
 
És akkor a teljesség kedvéért, annak aki lemaradt a magyar trailer-ről: íme
 
Halo 3: ODST adatlap
 
 
                  Kiadó:
Microsoft
                  Fejlesztő:
Bungie
                  Típus:
FPS
 
Grafika:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8
 
8,8
Hang/zene:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9
 
Játszhatóság:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9
 
Kezelőfelület:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9
 
Intelligencia:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9
 
Nehézség:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9
 
Hangulat:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9
 
 
 
Pozitívumok:
Halo feeling, jó párbeszédek, magával ragadó zene
Negatívumok:
2009-ben azért már láttunk szebb grafikát azt hiszem
 
 
Előzetes:
Galéria:
 
 
ÖSSZEGZÉS:
Annak aki valaha Halo fan volt, kötelező, annak aki egy több idősíkú, változatos pályákkal rendelkező kőkemény FPS-re vágyik, magával ragadó hangulattal és hatalmas csatákkal, annak meg pláne.
T E S Z T E L V E

Címkék: teszt

A bejegyzés trackback címe:

https://matareseklan.blog.hu/api/trackback/id/1404389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal

süti beállítások módosítása