Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • doggfather: Árpád atyánk mielőtt a Hortobágy villanyoszlopai közé lovagolt volna, Japánban, illetve Ázsiában k... (2020.07.29. 15:16) A ninja színre lép
  • pro need for speed hun: a kocsikat csak gyorsversenyben használhatod (2012.12.31. 14:54) NFS - Undercover kódok
  • r.edina: Kedves Szerkesztő! Egy banneres együttműködéssel kapcsolatban kerestem meg Önt! A részletekkel ka... (2011.05.26. 11:02) Teszt: Dead Space 2 (Xbox 360)
  • szürkebarát: Egész jó könyv (azóta van két másik is a Splinter Cell sorozatban), de messze nem olyan jó(k), min... (2010.12.12. 17:34) Splinter Cell - A sejt
  • Mr. Láb: Ehhhehe jó kis kép. Kissé eltángálták a Qb-t:D:D (2010.10.11. 11:39) Kezdődik az új NFL szezon
  • Utolsó 20

Teszt: Wolfenstein (X-box 360)

2009.08.26. 05:15 | matareseklan | Szólj hozzá!

A legendás Wolfenstein játék az egyik, amely az FPS alapjait letette még 1991 környékén. A legutóbbi rész, 2001-ben már nem volt annyira korszakalkotó, ám Blazkowitz ügynök hihetetlen kalandjait jó volt újra átélni a mindig valami rosszra készülő náci katonák ellen. Felvetődik a kérdés, hogy a Raven-től érkező legújabb rész vajon méltó folytatása-e a kultjátéknak.
 
Talán még sokan emlékszünk a legutóbbi kalandra, mikor Himmler levesébe köpve, emberi fegyvereinkkel kivégezzük I. Heinrich-et, a volt német királyt, akit a náci vezetés akart feltámasztani. A hírszerzés köszöni szépen B. J. Blazkowitz munkáját, és továbbra is igényt tartanak rendkívüli képességeire, amiket a fránya nácik ellen oly hasznosan kamatoztat. Egy rombolón tett akciója után történik valami, amire senki sem számított. Menekülni csak úgy tud, hogy a Thule nevezetű műtárgyat (amulett) veti be, ami igencsak meglepő eredménnyel szolgál. Kiderül, hogy a németek a Black Sun nevezetű energiákat használva készülnek a háború megfordítására. Rögtön utazunk, hogy helyre tegyük a rosszfiúkat, a helyszín Isenstadt, a főkolompos pedig Zetta tábornok.
 
Az rögtön a játék elején konkretizálódik, hogy már nemcsak a jól bevált géppisztolyos lövöldözős játékról lesz szó, hanem a mostanában oly nagy divatnak örvendő másodlagos fegyver is képbe kerül, itt egy amulett képében. Ennek 4 főbb tulajdonsága lesz, tulajdonképpen 4 új fegyverrel bővül repertoárunk. Ahhoz persze, hogy ezeket használhassuk, el kell telnie egy kis időnek, míg szépen a hozzá tartozó kristályokat összeszedjük. Ha ez megvan, akkor időlassítás (Mire), pajzs (Shield), fegyvererősítés (Empower) és a másik dimenzióba lépés (Veil) lesz a jutalmunk.
 
Azt hiszem az időlassításkor kell a legkevesebbet elmondani, a lényeg, hogy ezt a különleges erőt használva az ellenfeleink mozdulatai lomhábbak, haláluk gyorsabb lesz. A pajzs egy burkot hoz létre körülöttünk, így nem ártanak nekünk a golyók és a különleges képességű náci tudósok sem. Az Empower-től egyszerűen erősebb és pontosabb lesz a fegyverünk, míg a Veil egy másik dimenziót nyit meg előttünk, ekkor zöldes képi világ jelenik meg, és akár a sötétben is látjuk ellenfeleinket, továbbá kapcsolatba léphetünk a másik világban élő lényekkel. De a főellenfelek legyőzésében is segítséget nyújt és titkos ajtók, vagy éppen létrák felfedésére is hasznos. Én a játék nagy részében, míg energiám engedte, ezzel haladtam előre.
 
Ezek használata persze energiafüggő, de ezt tudjuk pótolni, ha a térkép bizonyos pontjain „energia kutakra” állunk. Ezek használata majdnem legyőzhetetlenné teszi B. J-t. Persze az okkult tudományok mellett ott vannak a hagyományos lőfegyverek is, mint a KAR puska, az MP40-s, vagy éppen a gránátok, rakétavetők. A Tesla Gun és Leichenfaust nevezetű hamvasztó már csak hab a tortán, és akkor a ropogósra sütő lángszóróról nem is beszéltem. Elsőre kevésnek tűnik a bevethető arzenál, de hamar rá lehet érezni a különféle fegyverek előnyeire, és a Black Sun energiákkal kombozva minden helyzetben halálosak lehetünk.
 
Az alapvető játékmenet megmaradt, tehát aranyat, különféle szobrokat, érméket gyűjtögethetünk, azonban ez most kiegészül azzal, hogy fegyvereinket továbbfejleszthetjük. A feketepiacon tartalék tár, visszarúgás gátló, távcső, vagy akár plusz energiára költhetjük az összeszedett aranyokat. Ezzel nemcsak arra ösztönzik a játékosokat, hogy minél több helyet járnak be, hanem, hogy okosan költsék a pénzt, hiszen nem minden tunningra lesz keretünk.
 
Ahhoz, hogy mindent összeszedjünk (hírszerzési morzsák, arany, egyebek) be kell járnunk az egész szépre és hangulatosra sikeredett Isenstadt városát. Szerintem az egyik legjobb módosítás és legsikeresebb újítása a játéknak ez a rész. Ezúttal minden ideköt minket, a különféle szektorokból jutunk tovább (keleti-, nyugati-, belvárosi rész) a főküldetésekhez. De míg úton vagyunk, folyamatosan eseményekbe csöppenünk, hol német őrjárat útjába kerülünk, hol éppen egy kivégzésnek, vagy üldözésnek leszünk szemtanúi. Tulajdonképpen így az unalom, mint olyan megszűnt létezni, folyamatosan pörgős akciók résztvevői leszünk. Persze rögtön nem lesz minden útvonal elérhető, ahogy jutunk előre a történetben, egyre több ajtó nyílik ki előttünk.
 
A városban járva nemcsak főküldetésekre, hanem különféle mellékszálakra is rámozdulhatunk. A városban tevékenykedő Kreisau Circle az ellenállás, míg a Golden Dawn valami tudós közösség. E két csapat mozdítja előre a történetet, ők indítanak minket harcba a fritzek ellen. Ezen felül menetközben találkozhatunk más polgárokkal is, akik megkérhetnek minket különféle feladatokra (valakit kimenteni, lelőni, valamit összeszedni), így a lineáris játékmenet néha eltűnik.
 
Ellenfeleink elsősorban német bakák, de mellettük megjelennek tudós kinézetű Black Sun energiát használó katonák, vagy a már korábban megismert ÜberSoldat-ok, de a fekete bőrrucis náci leányzók sem hiányozhatnak (akik leginkább a Half-life gyorsmozgású elittjére hasonlítanak).
 
Mivel eddig szinte csak pozitívumokat említettem a játékkal kapcsolatban, most elővenném a számomra negatívként ható részeket is. Elsőként az M.I.-t említeném, ami meglepően karcsúra sikerült. A játék egyáltalán nem nehéz, még normál fokozaton is simán végig lehet vinni, ennek elsődleges oka pedig leginkább az, hogy a legendás német harci különítmények olyan gyengén muzsikálnak, hogy a sem a különleges képességek, sem a nagyobb létszám nem akadály a továbbjutásban. Persze nemcsak ellenfeleink, de néha társaink is berohannak a tűzvonalba, vagy állnak és csak néznek, mintha nem a II. világháború egyik fontos csatájában járnának.
 
A másik gyengeség szerintem a főellenfelek legyőzése lett. Ez köthető persze az M.I.-hoz, azonban többről van szó. A Veil használatával pontosan látjuk, hogy mit kell tenni a legyőzésükhöz, túlzottan nem mozgatja meg az ember agyát, nincs órákon át tartó szenvedés, pár jól irányzott lövés és kész. Persze a hatalmas szörnyekké váló német katonák látványa szép, de a velük tartó harc már nem olyan nagy dolog.
 
A látványra nem lehet okunk panaszkodni, igencsak jól sikerültek az animációk, a bajtársak és az ellenséges katonák arcvonásai, a helyszínek. Azonban az id Tech 4-s motorja néha igencsak gyengén muzsikál, elnagyoltak az épületek és néha igencsak csúnya a látvány. Összességében tetszik, de ha alaposabban vizsgáljuk, bizony találunk fikázni valót.
 
Nem tökéletes, de egyáltalán nem rossz a játék. Van annyira hangulatos és pörgő, hogy azt mondjam, ez a nyár sikerjátéka, és megéri a pénzt, az újdonságok és változtatások miatt. A régi gyűjtögetéses feeling kiegészül egy kis misztikus tudománnyal, sajnos kevés grafikai újítás, de remek játékmenet és tessék, máris sikeres folytatást tesz le az asztalra a Raven. Én gyorsan végigpörgettem alapfokozaton a játékot, ez elég volt, hogy kiismerjem, de kezdem is újra, mert Isenstadt visszavár.
 
Wolfenstein adatlap
 
 
                  Kiadó:
id
                  Fejlesztő:
Raven Software
                  Típus:
FPS
 
Grafika:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8
 
8,1
Hang/zene:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8
 
Játszhatóság:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9
 
Kezelőfelület:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8
 
Intelligencia:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8
 
Nehézség:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8
 
Hangulat:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9
 
 
 
Pozitívumok:
Régi Wolfenstein életérzés, gyűjtögetés és Black Sun erő használat
Negatívumok:
M.I. néha kicsit buta, a pályák még nehezebb fokozaton is simán teljesíthetőek
 
 
Előzetes:
Galéria:
 
 
ÖSSZEGZÉS:
Aki kicsit is szerette az előző Wolfenstein részeket, annak ez is fog tetszeni, hiszen messze nem tökéletes, de méltó folytatás. Jól bevált játékmenet néhol gyönyörű, néha lapos pályákon, buta ellenfelek ellen, különleges erőkkel felszerelve.
T E S Z T E L V E

Címkék: teszt

A bejegyzés trackback címe:

https://matareseklan.blog.hu/api/trackback/id/tr831338842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása