Itt a nyári szezon, pangás van játékmegjelenések terén, úgyhogy most az elkövetkezendőkben megjelenő „tesztjeim”, két régebbi, de sohasem feledhető játékról fognak szólni. Elsőként a trilógiával kinőtt Halo-t vettem elő, ami nemcsak az X-box és a Microsoft életében játszik fontos szerepet, hanem nekünk játékosoknak is egy fontos állomás Master Chief kalandjai.
Legnagyobb sajnálatomra az előző Halo-k nekem kimaradtak (még a PC-re megjelenő 2. rész is), azonban az X-box 360-t úgy vettem, hogy speciális kiadás volt, tehát eredeti játékként járt hozzá Master Chief 3. nagy kalandja. Az elsők között volt a játék, amit a konzolba tettem, és első volt azok között, amik megtetszettek és lenyűgöztek.
Szerencsére nagyon nem hiányoztak az előzmények, sőt, mivel szinte mindent lezárnak ebben a részben egy kis összefoglaló elég volt, hogy fel tudjam venni az események fonalát.
Az első ami nagyon megdöbbentett a játékban, a hatalmas „játszótér”, ahol a csaták zajlottak, már-már multis Battlefield-t idéző csatajelenetek rémlettek fel bennem. Egyszer-kétszer előfordult olyan is, hogy nem is az életemre törő ellenfelekkel, hanem a körülöttem zajló harccal voltam elfoglalva, és gyönyörködtem egyrészt a grafikában, másrészt az harcban résztvevő katonák intelligenciáján. Mert kiemelendő, hogy mindkettő nagyon rendben van.
Az M.I. iszonyat jól muzsikál, nincsenek agyatlan lövöldözések, támadások, hanem szervezett akciók, támadások, gránátozás figyelhető meg, minden harcban. Sőt, a Covenant katonák olyan jól használják a pajzsokat, vagy éppen a hátbatámadást, hogy jó néhány esetben izzasztottak meg (persze ez csak a nehezebb fokozaton, easy-n lazán lehet őket leirtani, de az M.I. akkor is nagyon jól be lett lőve).
Mind a történet, mind a hangulat rendben van, szinte teljes átéléssel lehet a Covenant erők, vagy éppen a Flood ellen harcolni társainkkal, akik szellemes szövegekkel néha nagyon szórakoztatóak tudnak lenni. A játék elragadó élményéhez mind ez, mind a változatos ellenfelek és helyszínek is hozzátesznek.
A zene egy kis plusz ráadás, végig követi a játékot és belengi az a kicsit magasztos, mégis felemelő érzés, amit a háttérben szinte végig hallható gregoriánszerű ének ad. A fegyverek, járművek és szereplők hangja is mind tökéletes, nagyon jól el lett találva.
A grafikát maximálisra fejlesztették (2007), a környezet, a robbanások gyönyörűek, sőt, még a Gears of War-t is lenyomta valamilyen szinten látványilag. Engem főleg az a rész fogott meg, amikor a Scarab ellen harcoltunk, vagy éppen a levegőből támadtunk ellenfelünkre, de aki játszott vele, tudja, hogy milyen félelmetesen jó a befejezés is és az átvezető videók is tökéletesek.
Ami fura volt, hogy Easy-n nem nagyon kaptam achievement-et és nem véletlenül, ez csak a teljesen kezdőknek ajánlott. Következő fokozat már durvább, de az még mindig nagyon lájtos a rutinos játékosoknak (itt már jár, minden pálya befejezése után acsív). Ami efölött van (heroic, legendary) nem tudom mennyire lehet nehéz, ezeket nem próbáltam, de szerintem azok az igazi kihívás egy Halo játékosnak, de egy hardcore gamernek is.
Ami még tetszett, hogy rengeteg fegyver vehető fel és használható (minden kilőtt ellenségtől elvehető a fegyó), ráadásul két kézben két kisebb lőfegyver is használható, és ezek variálhatóak, tehát két különböző is lehet nálad. Na ezzel lehet igazi irtást rendezni. Akinek meg ezek nem tetszenek, annak ott vannak a rögzített fegyverek, amik szerencsére felszedhetőek (a Gears of War-ban a 2. részre csinálták meg ezt), ilyenkor az FPS-ből TPS lesz és rendes kis irtást lehet csinálni az ellenfelek között. Ezen felül vannak még külön felszerelések, amik cserélgethetőek. Ilyen a pajzsgránát (egyik kedvencem, ha mögötte állsz, hiába lőnek rád), vakító, pajzstöltő, gránát stb.
És akkor itt van még a járművek sokasága. Motorok, tankok, quad, Brute járművek. Van, amit egyedül, van, amit többedmagaddal használhatsz. Nincs is annál jobb, mint amikor egy dzsippel nekiindulva rontunk a Covenant erőkre. Vezethetünk, de ülhetünk az anyósülésre, vagy éppen a gépágyú mögé.
Összességében egy remek játék, még két évvel a megjelenés után is ott van a top-on számomra, nagyon jó érzés volt újra elővenni, és újra megmenteni Cortana-t. A Flood elleni harcok örökre emlékezetesek maradnak, mint ahogy a Scarab-ok elleni nagy csata is.
Halo 3 adatlap | ||||||||||||
Kiadó: | Microsoft | |||||||||||
Fejlesztő: | Bungie | |||||||||||
Típus: | FPS | |||||||||||
Grafika: | ||||||||||||
9 | 9,1 | |||||||||||
Hang/zene: | ||||||||||||
9 | ||||||||||||
Játszhatóság: | ||||||||||||
9 | ||||||||||||
Kezelőfelület: | ||||||||||||
9 | ||||||||||||
Intelligencia: | ||||||||||||
9 | ||||||||||||
Nehézség: | ||||||||||||
9 | ||||||||||||
Hangulat: | ||||||||||||
10 | ||||||||||||
Pozitívumok: | Nagy pályák, élvezetes és látványos akciók, sok fegyver, és rengeteg intelligens ellenfél | |||||||||||
Negatívumok: | Egyszer kétszer előfordult, hogy beakadtam valahova (kiszögellés) | |||||||||||
Előzetes: | ||||||||||||
Galéria: | ||||||||||||
ÖSSZEGZÉS: | Aki ismeri a Halo-t annak nem kell bemutatnom, aki meg nem, annak itt az idő, hogy egy igazán látványos és színes akciójátékban győzelemre vezesse az embereket. | |||||||||||
T E S Z T E L V E |
Utolsó kommentek