Az egyik szemem sír, a másik nevet. 2009 nyara nagyon jól alakult, ami a mozifilmek és a játékmegjelenéseket illeti (Wolverine, Terminator, Transformers 2). Azonban sem a filmek, sem a belőlük készült, vagy hozzájuk kapcsolódó játékok sem hozták azt az érzést, amit vártam tőlük. Sajnos ez így van a Terminator – Salvation című felülnézetes lövöldével is.
A játéknál kitört a hegye annak a bizonyos ceruzának, amivel a filmet jónak ítéltem meg. Körülbelül 35 játékot „teszteltem”, mióta megvan a boxom, azonban ilyen gyenge teljesítményt csak a Conflict: Denied Ops nyújtott eddig. Pedig nagy lehetőségek voltak a GRIN által fejlesztett TPS-ben, hiszen a Gears of War féle fedezékrendszeres akciók, a grafika, a Terminator ötlet együttesen nagyon nagy lehetőség volt. Azonban amit lehetett, elrontottak a készítők, és csak azt hozhatják fel mentségül, hogy sietni kellett, azért hozták létre ezt a rakás kakit.
A játék történetéről annyit, hogy ez a mozi előzményeit dolgozza fel, Connor barátunk a főszereplő, persze Co-op módban is lehet nyomni, ha akad társunk a játékhoz. Egy mentőakciót szervezünk először másodmagunkkal, majd ahogy haladunk előre négyre bővül a kis társaság (ld: GOW2). Ezzel még nem is lenne baj, hiszen elsőre színesnek tűnhetne a sok akcióval teletűzdelt játék, azonban halálosan unalmas, semmi más nincs, csak megyünk, szkriptelt jelenet, jön pár T, majd lövünk, majd lőszert szedünk, majd megyünk, szkriptelt jelent, jönnek a T-k stb. Semmi változatosság a küldetésekben (jah, mert olyan nincs is), a pályák dög unalmasak, nincs olyan, hogy A, vagy B út, hanem egy van előre, ráadásul amikor visszamennék RPG-ért, kiderül, hogy a visszaút is le van zárva, ezáltal tényleg csak egyetlen egy előrejutási lehetőségünk van!!!!!
Az M.I. botrányos lett, a gépek kb. annyira intelligensek, mint egy Duracell nyuszi. Semmi extrára nem képesek, csak az előre megírt pályán mozogni. Ezt úgy kell elképzelni, hogy belépünk egy területre, ami tele van fedezékkel (kocsi, romok stb.), majd jönnek a robotok, az egésznek a közepére állnak és nekünk ki kell őket iktatni. Ezt úgy tehetjük, hogy a már Gears of War-ban megismert fedezékrendszerű mozgást használva körbe járjuk őket, és vagy mi, vagy az egy ponthoz ragadt kollegánk kilövi őket. A gépek hajlamosak egészen közel jönni, de egy bizonyos határt nem lépnek át, így szinte halhatatlanok vagyunk. Jah, és harcban megedzett társaink sem iq fenomének. Nem mozognak, nem gondolkoznak, és nem is hallnak meg (vagy csak ritkán).
A játékidő rövid, kb. 3 óra alatt végigvihető. Elsőre azt hittem, hogy elrontottam valamit, így nehezebb fokozaton is végig vittem, azonban ott is nagyjából 4 óra alatt kivégeztem a game-t.
De azért van a játéknak pozitív oldala is. Első körben a grafika, ami szép, bár az átvezető animációk gagyik. Azonban a játékban található pályák, a lerombolt város, nagyon jól lettek modellezve. Az első és utolsó animáció lett viszont a legütősebb, kár, hogy a játékban ez már nem köszönt vissza.
A másik pozitívum az, hogy az unalmas pályákat néha azért kicsit feldobták, ilyen volt a metrós rész, vagy amikor egy dzsippel, majd később egy lánctalpas PSZH-val kellett robotot irtani.
Összegzésképpen szerény vélemény a játékról, hogy bukta, ezen a hihetetlen Terminator feeling sem segít. Az alapkoncepció nem volt rossz, azonban ha az eddigi játékos pályafutásom nézem, a leggagyibb játékkal lettem gazdagabb. A játék lehúzásához még annyit hozzátennék, hogy Christian Bale nem adta a hangját Connor-nak, illetve a PC-s verzió megjelenésekor a szerencsés tulajdonosok működésképtelen lemezeket kaptak. Azt hiszem ez mindent elárult.
Terminator - Salvation adatlap | ||||||||||||
Kiadó: | Warner Bros. | |||||||||||
Fejlesztő: | Grin | |||||||||||
Típus: | TPS | |||||||||||
Grafika: | ||||||||||||
8 | 7,1 | |||||||||||
Hang/zene: | ||||||||||||
7 | ||||||||||||
Játszhatóság: | ||||||||||||
8 | ||||||||||||
Kezelőfelület: | ||||||||||||
8 | ||||||||||||
Intelligencia: | ||||||||||||
6 | ||||||||||||
Nehézség: | ||||||||||||
6 | ||||||||||||
Hangulat: | ||||||||||||
7 | ||||||||||||
Pozitívumok: | GOW-hoz hasonló akció, atomtámadás után hangulat | |||||||||||
Negatívumok: | Buta ellenfelek, unalmas pályák, rövid játékidő | |||||||||||
Előzetes: | ||||||||||||
Galéria: | ||||||||||||
ÖSSZEGZÉS: | Ez az a játék, ami üthetett volna, de nem tette meg. Egyetlen előnye a viszonylag szép grafika, azonban a buta ellenfelek és egysíkú pályák miatt egyértelműen csak a mazohistáknak ajánlott. | |||||||||||
T E S Z T E L V E |
Utolsó kommentek