Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • doggfather: Árpád atyánk mielőtt a Hortobágy villanyoszlopai közé lovagolt volna, Japánban, illetve Ázsiában k... (2020.07.29. 15:16) A ninja színre lép
  • pro need for speed hun: a kocsikat csak gyorsversenyben használhatod (2012.12.31. 14:54) NFS - Undercover kódok
  • r.edina: Kedves Szerkesztő! Egy banneres együttműködéssel kapcsolatban kerestem meg Önt! A részletekkel ka... (2011.05.26. 11:02) Teszt: Dead Space 2 (Xbox 360)
  • szürkebarát: Egész jó könyv (azóta van két másik is a Splinter Cell sorozatban), de messze nem olyan jó(k), min... (2010.12.12. 17:34) Splinter Cell - A sejt
  • Mr. Láb: Ehhhehe jó kis kép. Kissé eltángálták a Qb-t:D:D (2010.10.11. 11:39) Kezdődik az új NFL szezon
  • Utolsó 20

Samsung I900 Omnia teszt

2009.05.14. 09:17 | matareseklan | Szólj hozzá!

Legnagyobb sajnálatomra a korábbi telefonom, a Samsung D900 nem bírta az iramot (nem a telcsi, inkább az én hibámból), tönkrement, így kénytelen voltam a piacon körbenézni, hogy vajon mely telefon szolgálná ki maximálisan az igényeimet. A választás ugyanannak a gyártónak, a PDA/telefon kategóriába tartozó I900 Omnia nevű készülékre esett.

Ő nem csak telefon, hanem PDA is, tehát Windows Mobile, felszerelve iGo-val, GPS-el, Excel, Word, Pdf futtatás és még számos más lehetőséggel. Videók, zene, rádió és wifi lehetőségek is vannak benne, bővebben pár sorral lentebb írok majd. A korábbi verziókhoz képest a ma kapható telefonok már magyar menüsek, fóliával védettek és gyorsabbak, mint a megjelenés után kapható mobilok voltak. 

Mondanom sem kell, hogy hamar elintéztük a vásárlást, egy egész napos rohanás után a T-Mobile csoport részletfizetési lehetőségét igénybe véve kaptam kézbe múlt hét szombaton a telefont. Egy egész estés, majd vasárnapi nyomkodás után kezdtem csak kapisgálni több dolgot vele kapcsolatban. Aki egy ilyen telefonnál arra számít, hogy két nap alatt mindent tud, az nagyot fog tévedni. Mire megszoktam a menükezelést, a programokat, hogy mi hol van, már szedtem is le egy újabb és szebb témát a telcsire, ami mindent átrendezett, kezdhettem újra a tanulást. 

Az alap dolgokon kívül, amit egy telefonnak tudnia kell, azért jóval többre képes és azért elég sok fontos tartalommal is rendelkezik. Wifi és GPS ez számomra a két legfontosabb, de egy Excel vagy Word futtatása is szükséges lehet néha. A zenelejátszó és rádió tökéletes, a filmek megnézése meg egy hosszabb utazás alkalmával lehet jó.

A rádiót szokásos külső antennáról érhetjük el, annyi a különbség, hogy külön csatlakozik hozzá a füles, ami annyit jelent, hogy bármikor lecserélhetjük egy általunk már megszokottra, bár ez szerintem nem szükséges. 

Alapból 8 Gb Ram van benne, az iGo külön 2 Gb-os memórián van, szóval helyigényünk van, de van is hova pakoljuk a tartalmainkat. Érdemes egyébként minden a mystorage-ra rakni, hogy ne legyenek fennakadások.

A GPS pár perc után műholdakat fog és már megy is az útvonalkezelés. Azt vettem észre, hogy élő net kapcsolatnál sokkal hamarabb frissíti le a kapcsolatot, GPRS-nél próbáltuk, akkor max két perc volt, míg megtalálta, hogy hol vagyunk.

Az 5 megapixeles kamera szép képeket csinál, már-már komplett fényképezőgép, mert annyi beállítást tud, hogy veri a Canon fényképezőmet. A filmfelvétel után ott a videó szerkesztő, készülhetnek a youtube-os szösszenetek. A 640x480-s általunk készített mini mozik bőven élvezhetőek, ezeken is elég sok beállítást tudunk eszközölni, még idő lesz, mire mindenre rájövök, hogy hogy működik.

Korábban HP PDA tulaj voltam, ott elég nehéz volt megszoknom, hogy a programok nem zárnak be, hanem az X-re kattintás után a háttérben mennek. Azonban itt már rutinosan kerestem segítséget, amivel memóriát spórolhatok és kikapcsolás után, tényleg nem megy egyik progi sem.

De egyébként is elmondható ezekről az okos telefonokról, hogy bizony lehet tunningolni a progikkal, hiszen szótár (angol, német), számológép, téma, videó és zenelejátszó telepítése kötelező.  

Akkor ejtenék pár szót az általam használt progikról. Aki használt már PDA-t az tudja, hogy két lehetőség van a telepítésre. Az egyik a Windows-on (PC) való indítás, miközben a készülék rá van kötve (szinkronizál) és utána azon folytatódik a program telepítése már a telefonon magán. Vagy van a .cab file-ok indítása a PDA-n.

Én első körben az STDICT-t választottam szótárnak, ez egyszerű, könnyen kezelhető, magyar-angol-német kiegészítőkkel, ha bármikor kell, előkapom és már képernyőre is varázsoltam a szavakat.

Ha az intéző nem kielégítő, ott van a total commander, míg a programok lezárására a pBar, billentyűzetkezelésre a FingerKeyboard, az ideiglenes file-ok törlésére pedig a ClearTemp.

Ami kiemelkedő szenvedést igényelt, az a videó (zene) lejátszó telepítése és használata. Az alap programok (mediaplayer) hiányosak, hiszen flv, mkv, vagy felirat lejátszására alkalmatlan, ezért a legtöbbet használt program a TCPMP-t választottam multimédiás élvezkedésre. Az Omniához külön kellett olyan verziót és típust keresnem, ami minden feltételnek megfelelt. A vége (buherálás után, mivel telepített, majd felülírás egy másik file-al stb.) az lett, hogy most van egy jó kis lejátszóm, akadás nélkül visz mindent (mkv-t még nem sikerült, azok felbontása túl nagy, de elvileg a beállítás alapján tudja), wmv, avi, divx ok, srt-t kezel, ráadásul a youtube-ról szedett flv-k is mennek rajta.

Már csak felhasználó barátiabbá kellett tegyem a kijelzőt (a Samsung Widget iszonyat jó, de ha még ezt is lehet überelni, akkor miért ne?). Ehhez cLaunchMenu-t és SpbMobileShell-t használtam. Az előbbinél külön beállítottam a fontosabb progikat, raktam külön füleket a felületre, míg az utóbbi egy komplett összeállítást rakott fel, ott kevesebb lehetőség volt a módosításra, de saját felület is volt, amit módosítottam a stílusomnak megfelelően.

Hát elszenvedtem egy ideig, míg minden ment, ráadásul közben hard és soft reset is volt egyszer kétszer a telcsinél. 

Azt hiszem mostanra már minden megy, minden tökéletes. Egy valami volt, ami annyira nem tetszett az Omniánál. Bár előtte jócskán utána olvastam, és tudtam róla, de azért mégis csak zavaró volt, hogy a ceruza külön van és nem csatlakoztatható a telefonhoz. Ez eleinte fura volt, aztán megszoktam, most meg már nem érdekel. Legfőképpen azért, mert a kijelzőn ujjal is el lehet indítani amit kell, az íráshoz meg van kézírás-felismerő, illetve leszedtem egy billentyűzet optimalizálót.

Összegzésképpen annyit, hogy nem bántam meg, mióta megvan, nincsenek megszakadási problémák, minden utazás alkalmával zenélgetek, a GPS bőven kielégítő, és mivel elveri minden tekintetben a környezetem fényképezőit, így a kamerának is sok hasznát veszem. Szóval nem volt rossz vásár.

A bejegyzés trackback címe:

https://matareseklan.blog.hu/api/trackback/id/tr231120766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása