Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • doggfather: Árpád atyánk mielőtt a Hortobágy villanyoszlopai közé lovagolt volna, Japánban, illetve Ázsiában k... (2020.07.29. 15:16) A ninja színre lép
  • pro need for speed hun: a kocsikat csak gyorsversenyben használhatod (2012.12.31. 14:54) NFS - Undercover kódok
  • r.edina: Kedves Szerkesztő! Egy banneres együttműködéssel kapcsolatban kerestem meg Önt! A részletekkel ka... (2011.05.26. 11:02) Teszt: Dead Space 2 (Xbox 360)
  • szürkebarát: Egész jó könyv (azóta van két másik is a Splinter Cell sorozatban), de messze nem olyan jó(k), min... (2010.12.12. 17:34) Splinter Cell - A sejt
  • Mr. Láb: Ehhhehe jó kis kép. Kissé eltángálták a Qb-t:D:D (2010.10.11. 11:39) Kezdődik az új NFL szezon
  • Utolsó 20

Teszt: Halo Wars (X-box 360)

2009.02.22. 22:31 | matareseklan | Szólj hozzá!

Azt semmiképpen sem lehet mondani, hogy nincs RTS konzolra, azt viszont ki lehet jelenteni, hogy nem minden játékmegjelenés aratott sikert a játékosoknál. Nekem ez a második stratégia, amit konzolon próbálok ki, de igazából meg sem éreztem a váltást, egyszer sem hiányzott az egér, vagy a billentyűzet, bár ez azért lehet, mert a feloszló Ensemble csapat egy nagyon jó kis játékot rakott össze.
 
A Tom Clancy nevével fémjelzett EndWar számomra nem durrant akkorát, mint amekkorát vártam, azonban a stílusnak adtam még egy esélyt, és mint kiderült ezt helyesen tettem. Ez a játék olyan mértékben eltalált lett, hogy minden Halo rajongónak kötelező, és aki (úgy, mint én) most kezd el konzolon stratégiázni, annak is ajánlott, hiszen könnyű kezelésével, hamar megtanulható irányításával belopja magát az ember szívébe. És ha ez még nem lenne elég, akkor a Halo fan-oknak nagy öröm, hogy az általuk ismert világot egy az egyben átvették.
 
A Halo Wars évekkel az első Halo játék előtt játszódik, de teljesen ehhez az univerzumhoz köthető, minden tekintetben. A járművek, fegyverek és ellenfelek is a már megszokottak, csak annyi változott, hogy most nem FPS-ben, hanem egy RTS-ben lehet őket elgyepálni. Engem már ezzel megfogtak, de amikor a Halo zene felcsendült, csak még inkább erősödött az-az érzésem, mintha már régóta ismerném a Halo Wars-t.
 
Persze ezt az érzést könnyen érték el a világgal, és a stratégiai játékok egyértelmű tulajdonságaival. A játék indításakor ajánlott a gyakorlást végignyomni, ami érthető és nem nehéz, persze ebben a magyar felirat is segít. Ha ez megvolt, akkor már vághatunk is bele a hadjáratba, ami a megszokott módon egyre nehezebb és egyre több egység lesz elérhető.
 
Az első lépés, hogy letelepítik nekünk a bázisunkat. Itt kezdetben nem sokat csinálhatunk, sőt később is csak a főépület köré tudunk építeni fix helyekre. Így meg van adva, hogy miből mennyit hozhatunk létre. A központ fejlesztésével bővül a beépíthető terület mérete. Tetszett, hogy nem kell bányászni, vagy más módon erőforrásgyűjtésre az időmet pazarolni, hanem az első begyűjtő létrehozása után kis repgépek hozzák a nyersanyagot. Ez automatikus, csak a telep felhúzása szükséges hozzá (kis dobozokat mi is találunk menetközben, ezeket gyalogos egységek tudják magukhoz venni és rögtön a raktárba kerül). Ezután jöhet az áramellátásért felelős erőmű, majd szép lassan a többi (laktanya, fegyvergyár, járműtelep stb.).
 
Van egységlimit (30), ami fejlesztés után növelhető (40), de még a legvészesebb pályák is hozhatóak voltak ennyi katonával is, csak az a lényeg, hogy megfelelően taktikázzunk és vegyítsük csapatainkat. Katonák mellé tank és járműelhárító is ajánlott, vakon ne küldjük őket előre a halálba. Tereptárgyakat tudunk fedezéknek használni (néhányat), egy-egy épület is elfoglalható, azonban az esetek többségében a mész és lősz elv érvényesül.
 
Vannak olyan küldetések, ahol csak néhány katonát kapunk és velük kell a feladatokat megoldani, és van olyan is, amikor vérre menő harcokat kell vívni a felmentő sereg megérkezéséig, maximumig fejlesztve a bázisunkat. De akad segítségnyújtás, egységmentés stb. Ezek szerencsére úgy váltogatják egymást, hogy nem lehet megunni a játékot. Persze azért sem, mert nemcsak egy bolygón, hanem több másikon is játszódik a játék, ráadásul van olyan küldetés is, ami épületen belül zajlik. A Covenant mellett a Flood is feltűnik majd, nekem ők kevésbé tetszettek, bár lehet csak azért, mert az ellenük zajló harcok sokáig tartottak, és jóval keményebb ellenfelek voltak a Szövetségnél.
 
Elérhetőek a Warthogok, Scorpion-ok, de láthatunk harcban Scarab-ot és Spártait is. Mindegyik úgy viselkedik, mint az FPS-ben, bár elsőre fura volt kedvenc járműveimmel elgázolni a fedezékből előbújó ellenfelet, és akkor is nagyot néztem, mikor a Spártai katonák megtámadták az alacsonyan szálló ellenfél repgépeit, majd elfoglalva azt, már az én kezemben volt az irányításuk. Ha ez nem lenne elég, akkor még mindig ott van az űrből jött segítség, ami lézertűz, csapatszállítás, egységgyógyítás tud lenni.
 
Az ellenfelek néha kicsit bután viselkednek, van, hogy harcba kezdek x egységgel, és az erősebb katonái nem jönnek közelebb, csak néznek, azonban ha betámadjuk őket, vagy közelebb kerülünk hozzájuk, mindjárt tüzelni kezdenek. Azért az én egységeim sem iqfenoménok, hiszen nekik meg az okoz gondot, hogy x helyről y-ra hogy érjenek oda. De annyira nem voltak látványosak ezek a bug-ok, a játékmenetet csak kicsit akadályozták.
 
Grafikailag szép lett a játék, az egységek rendben vannak, elég aprólékosan kidolgozott a környezet. Nekem az nem tetszik az ilyen jellegű RTS-eknél, hogy olyan csilivili, nagyon világos a környezet. Szóval azért egy Tiberium Wars-t közelebb érzem magamhoz látványvilágban, mint a Halo Wars-t, Dune-t. Amiben a játék szerintem nagyon nagyot szól, az átvezető animációk olyan profi kidolgozottsága, hogy bármelyik kisfilmben megállná a helyét. Csak ezek miatt már megérte kipróbálni a játékot.
 
A Halo Wars 15 küldetést tartalmaz, de ez csak az emberekre vonatkozik, tehát Covenant vagy Flood nem választható. Ez fura. Nekem legalább az egyik hiányzott. Persze hosszúságban így sem rossz a játék, hiszen vannak küldetések, amikkel elbajlódik az ember pár órát. És vegyük figyelembe azt is, hogy mellékküldetések is gyakran vannak, továbbá koponyagyűjtésre (ereklye – megtalálásával megváltoznak a játék körülményei, ha felhasználjuk őket) is van lehetőségünk. Én a visszatöltést, újrakezdést a vége felé már többször használtam. Itt ki is emelném, hogy nincs lehetőség több mentéskészítésre, csak egyre, mindig az íródik felül.
 
Az Ensemble-t nem érheti panasz, kitettek magukért, összességében egy jóféle RTS-t pakoltak össze, ami mindkét tábort kielégíthet (Halo és RTS fanok). Jó az irányítás, szép a grafika, néha kicsit buta ellenfelek vannak, de ez belefér. Örültem, hogy kipróbálhattam a Halo Wars-t is, és már várom az újabb szépséget ebben a kategóriában. Mindent figyelembe vettem, a játékot értékeltem, és még az is lehet, hogy az „újra előveszem” kategóriába kerül.
 
Halo Wars adatlap
 
 
                  Kiadó:
Microsoft
                  Fejlesztő:
Ensemble Studios
                  Típus:
RTS
 
Grafika:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9
 
8,3
Hang/zene:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8
 
Játszhatóság:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8
 
Kezelőfelület:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8
 
Intelligencia:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8
 
Nehézség:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8
 
Hangulat:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9
 
 
 
Pozitívumok:
Halo hangulat ezúttal egy remekbeszabott RTS-ben
Negatívumok:
Néha buta ellenfelek, fura, hogy csak ember kampány van benne
 
 
Előzetes:
Galéria:
 
 
ÖSSZEGZÉS:
Akinek valaha volt szerencséje a Halo sorozathoz, az semmiképpen sem hagyja ki, bár a játék stratégia részen nem sok újdonságot hoz, azonban a képi világ és az átvezető animációk megérnek egy misét
T E S Z T E L V E

Címkék: teszt

A bejegyzés trackback címe:

https://matareseklan.blog.hu/api/trackback/id/tr22959488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása