Valamilyen oknál fogva, ettől a játéktól nagyon sokat vártam. Volt egy időszak, amikor a két emberes játékokat nagyon nyomták a készítők (Army of Two, Kane&Lynch stb). Nos, a Conflict is ebbe a kategóriába tartozik, más kérdés, hogy amit itt el lehetett rontani, azt elrontották a készítők.
Míg korábban zsoldosok, vagy katonák, most C.I.A.-s különlegesen kiképzett SAD-kommandósok leszünk. Az amerikai kormány számára végzünk feladatokat Graves és Lang bőrébe bújva. Graves egy fehér veterán, mesterlövész, ő általában egy G3-mal ügyködik, míg Lang fekete, egy újonc, aki egy minigun szerű fegyverrel a kezében irtja a rosszfiúkat.
Ami tetszett a játékban, hogy a két szereplő között nyugodtan váltogathatunk (nem úgy, mint az Army of Two-ban), és ha sznájperkedni akarunk a géppuskázás után, egy gombnyomással máris más szereplő bőrében vagyunk. Persze osztott képernyőn, vagy multiban is lehet nyomni, úgy talán barátibb a játék, mint single-ben.
A fegyverek terén alapból G3 és egy minigun, ezekhez kiegészítők (gránátvető, shotgun, plussz tár), valamit pisztoly, gránát található. Van éjjellátó, és egyéb speciális dolgok, mint a kamera a fegyveren, amivel fedezékből tudunk lövöldözni, csak a fegyót kell kilökni. Alapból van megszokott fegyverünk, tehát ez upgradelni lehet, de váltani nem. Szóval ez karcsú és szar, főleg ha megunja az ember. Azonban járművekből, amit találunk, azt vezetni is tudjuk, tehát tank, BMP, vagy légpárnás is a kipróbálhatóak között van. Ez mindig pálya vagy küldetésfüggő, nem csak úgy kódorgunk és találunk egy ilyet, hanem célzatosan rakják egy-egy helyszínre a készítők.
A játék egyébként alaposan épít a taktikai elemekre. Tehát míg haver elvonja az ellenség figyelmét, addig mi a hátukba kommandózhatunk, vagy míg a minigun-os emberünk fut a placcon, addig míg a háztetőről lövöldözhetünk. Ez jó lenne, ha az M.I. nem lenne olyan buta, mint 10 évvel ezelőtt FPS-ekben. Szóval állok az ellen előtt, és csak akkor kezd el lőni, amikor már csak 20 centire állok tőle, továbbá, ha már kiválasztott egy ellenfelet magának, akkor is őt lövi, ha azt látja, hogy én ott állok mellette. Röhejes, és ezt nem amatőrön, hanem közepes fokozaton értem el. Emiatt szinte minden küldetés (amik nem túl változatosak) hamar és könnyen teljesíthető. Csak mész és lősz, taktika ide vagy oda. Ha nem muszáj használni, minek használjuk.
Az M.I. tragikus viselkedése után a grafika csúnyasága, már nem döbbentett meg annyira. Utána is néztem rögtön, mert azt hittem, hogy ez egy régi játék és én néztem be valamit, de mint kiderült nem, ez bizony egy 2008-as FPS. De kérdem én, hogy egy COD4 mellett megjelenő játék…, ezt a készítők mégis hogy képzelték. Szóval a grafika kicsit kockás, több helyen is hol eltűnnek, hol megjelennek az emberek.
Mindehhez vegyük még a közepes hangokat és érthető, ha lehúzom a játékot. A változatos küldetések mentenek a helyzeten, de ezt a játékot bőven a Timeshift alá értékelem, ami számomra az év legszarabb játéka volt. Ez idáig. Azért ne feledjük el, hogy az év hozott néhány igazán nagy durranást, amit kétszer háromszor elő lehet venni. Ez meg mehet a levesbe, vagy ha nagyon akarja az ember, hát egyszer végigpörgeti, aztán annyi.
Conflict: Denied Ops adatlap | ||||||||||||
Kiadó: | Eidos Interactive | |||||||||||
Fejlesztő: | Pivotal Games | |||||||||||
Típus: | FPS/TPS | |||||||||||
Grafika: | ||||||||||||
7 | 7,1 | |||||||||||
Hang/zene: | ||||||||||||
7 | ||||||||||||
Játszhatóság: | ||||||||||||
7 | ||||||||||||
Kezelőfelület: | ||||||||||||
7 | ||||||||||||
Intelligencia: | ||||||||||||
7 | ||||||||||||
Nehézség: | ||||||||||||
7 | ||||||||||||
Hangulat: | ||||||||||||
8 | ||||||||||||
Pozitívumok: | Változatos pályák | |||||||||||
Negatívumok: | Buta ellenfél, közepes grafika, kevés fegyver | |||||||||||
Előzetes: | ||||||||||||
Galéria: | ||||||||||||
ÖSSZEGZÉS: | Igazából ez a játék csak egy egyszeri végigjátszásra ajánlott, mert a kevés fegyver és buta ellenfelek hada hamar unalomba löki a játékost. | |||||||||||
T E S Z T E L V E |
Utolsó kommentek