Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • doggfather: Árpád atyánk mielőtt a Hortobágy villanyoszlopai közé lovagolt volna, Japánban, illetve Ázsiában k... (2020.07.29. 15:16) A ninja színre lép
  • pro need for speed hun: a kocsikat csak gyorsversenyben használhatod (2012.12.31. 14:54) NFS - Undercover kódok
  • r.edina: Kedves Szerkesztő! Egy banneres együttműködéssel kapcsolatban kerestem meg Önt! A részletekkel ka... (2011.05.26. 11:02) Teszt: Dead Space 2 (Xbox 360)
  • szürkebarát: Egész jó könyv (azóta van két másik is a Splinter Cell sorozatban), de messze nem olyan jó(k), min... (2010.12.12. 17:34) Splinter Cell - A sejt
  • Mr. Láb: Ehhhehe jó kis kép. Kissé eltángálták a Qb-t:D:D (2010.10.11. 11:39) Kezdődik az új NFL szezon
  • Utolsó 20

15 éves a Doom

2008.12.10. 20:03 | matareseklan | 51 komment

15 éve látott napvilágot az id Software egyik legnagyobb és legismertebb sikere, a Doom. Az 1993-ban megjelent játék készítői és a csodafejlesztő, John Carmack ekkor már híres volt a Wolfenstein című játékukkal (a másik név a csapat palettáján). Azonban az új motorral és fiatalított gárdával elkészített Doom, minden idők egyik legnagyobb sikere lett az FPS játékok világában.

A Doom a történetével és a játékélményével több millió rajongót szerzett magának. Anno a suliban mi is nagyon sokat játszottunk vele, az egyik legnagyobb kedvenc volt az akkori játékok között. Akkor még csak billentyűzettel, egér nélkül nyomtuk az FPS-eket…

A Doom-ból még két rész készült, a második rész már 1994-ben kijött, azonban a harmadikra tíz évet kellett várni, és 2004-es megjelenése után csak mérsékelt sikert aratott. A kismadarak azt suttogják, hogy Carmack és csapata folytatáson dolgozik, ami gyönyörű grafikájával és játékélményével újra a csúcsra röpíti a studiót és a készítőket.

Címkék: game

A bejegyzés trackback címe:

https://matareseklan.blog.hu/api/trackback/id/tr25815712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2008.12.10. 20:44:05

A hőskor... pofonegyszerű, mondhatni primitív FPS, mégis mindenkit beszippantott a hangulata. A Doom-nak éppúgy nem lesz párja, ahogy a C&C-nek sem volt, akárhány folytatása készül...

Fishlips 2008.12.10. 20:45:48

A Doom technikai mérföldkő, de játékélményben szerintem a Wolfenstein3D odaver neki.
"Call Apogee and say Aardwolf" :)

ibkv 2008.12.10. 21:04:05

Nos es a Quake? Amibe nem raktak Rocket Jumpot, hanem ugy irtak a fizikai motort? (Az unrealba !raktak! rocket jumopot)

Sparrow79 · http://sparrow.uw.hu 2008.12.10. 21:04:32

Úúúú, imádtam. A középsuli internet-termében öten is összekapcsolódtunk, és hálózatban nyomtuk a DOOM II.-t. Persze egyedül is végigjátszottam a két részt nem is egyszer. Most is hiányzik... A 3-at nem ismerem, gyenge a laptopom hozzá.

molnibalage 2008.12.10. 21:14:26

Volt még Ultimated Doom És Plutonia is..

Dirkschneider 2008.12.10. 21:16:10

Hahh, Doom 2! Amikor annyit játszik vele az ember, hogy, elalvás előtt az ember szemhéja amatt a Doom kattog. Naggggyyyyyon kafa volt!!!!

Ghz · http://www.gamer365.hu 2008.12.10. 21:16:48

Látom olvasol minket. Helyes, helyes szívesen látunk;)

belekotty 2008.12.10. 21:20:15

Én még ma is játszom vele, hetente többször.
Nem tuggya valaki hogy lehet új pályákat szerezni valahonnan?

Crile Fisher (törölt) · http://crilefisher.blog.hu/ 2008.12.10. 21:24:30

IDDQD, IDKFA, IDDT...
Jézusom, még ülni alig tudtam, mikor utoljára játszottam vele... :)

A C&C sajna kimaradt az életemből, de a Red Alert és a Tiberian Sun elrabolták életem egy tekintélyes részét. Age of Empires, Diablo I & II... Régen még tudtak játékokat csinálni. Néha hiányzik a gamer életérzés. :)

Bugajozsinemszepgyerek 2008.12.10. 21:24:52

5 db kislemezen!!! elfért az egész, cheat nélkül szerintem egy teljes nap kellene a végigjátszásához. MOst meg a több dvd-nyi helyet foglaló játékok sem kötnek le úgy, mint anno a doom I-II.

Fosch marshall · http://proletarokkozt.blog.hu/ 2008.12.10. 21:37:59

Milyen régen volt...
Akkor még nagy dobásnak számított. Nem akartál leállni vele.

KiNG 2008.12.10. 22:00:05

Ó, édes múlt, általános iskolai élmények...
Ezen nevelkedtem.

vargatom 2008.12.10. 22:03:14

Szó sincs kismadarakról, az id még a nyáron hivatalosan is bejelentette hogy Doom4-et (is) csinálnak.

Fishlips 2008.12.10. 22:04:05

belekotty: doomworld.com/idgames/?id=15491
Ez például igen jó, de többet is találsz az oldalon. És ne felejts el beszerezni valami source portot is.

Crile Fisher: A CnC Gold egy ideje már ingyenes letöltésként elérhető. Érdemes pótolni.

dzsedi 2008.12.10. 22:42:06

basszus még beugrottak a kódok, mennyit toltam 386-oson, jézus

egysegelem 2008.12.10. 22:42:58

Tenyleg a hoskor. De azert a C&C elott ott volt a Dune2, az igazi kiraly es apostol a kategoriaban.

Bergeroth 2008.12.10. 23:10:59

Na!
Akkor csak a tisztázás végett, mielőtt megint szárrnyra kelnek a fals infók.

Doom 4 egyenlőre NEM lesz, és bejelentés sem volt még róla, úgyhogy nem vágom te miről beszélsz vargatom.
Viszont amit bejelentettek, az a Rage, egy Mad Max -szerű világban játszódó autós lövöldözös játék, ID Tech 5-ös motorral. Youtube-on tessék rákeresni. Állakat kössétek fel előtte.

Ami lesz még valamikor pár éven belül, az két folytatás: Quake 5, és Return to Castle Wolfeinstein 2.
ID Software részéről, egyenlőre ennyi.

hokuszpk 2008.12.10. 23:11:28

es volt doom3 neven valami machinacio, ahol a csirketojasfegyver nagyot utott :D

Bergeroth 2008.12.10. 23:14:02

Na mégis kerestem linket, lássátok milyen rendes vagyok, tessék. :)

Rage trailer:
www.youtube.com/watch?v=L8AdQmGkcbY

Bergeroth 2008.12.10. 23:16:50

Opsz, bocsánat, most látom hogy de mégis lesz: Méghozzá 2008. május 7-én jelentették be. Visszaszívtam.

v0m1t · http://www.youtube.com/watch?v=6cneasgiMM0 2008.12.11. 00:04:51

szomorú hogy a doomtól 5 év alatt eljutottunk a half lifeig és azóta 10 alatt sehova tovább.

MP 2008.12.11. 00:08:18

Soha nem felejtem el! Ezúton is köszönyöm Varga Té barátomnak hogy a gépéhez engedett! S arra is emlékszem hogy azért szeretett volna DX4-100-as gépet hogy high felbontáson nyomhassa a Doom-ot.Aztán mikor hangkártyát vett a gépébe... Gyönyörű idők. S a bizonyíték hogy nem a grafika a minden.

ezt most miért 2008.12.11. 00:14:27

én nem doom-oztam nekem a q3 volt a kezdő mérföldkő
valszeg az si marad :D
az tett le olyat az asztalra hogy csak na
nem volt rossz az ut de nyomába sem ért
viszont a q4 nem tetszik van 1-2 pálya de sem a mozgás sem a lövés semmi nem emlékezet a q3 nem élvezem

az ut04 jobb a q4-től
viszont az ut3 is jó szóval várjuk a q5-öt meg a többit

totya 2008.12.11. 00:27:17

Doom - a shareware változat... aztán BBSről a fullos... aztán a cheatek a haveroktól, de az már csak addigra érkezett, amikorra az ember magától is végigjutott... és aztán másodszor, harmadszor, negyedszer, és aztán egy éjszaka többször. egyszerűen nem lehetett megunni. Wolfenstein OK volt, de a Doom gondolom azoknál ütött igazit akik ráadásul sci-fi freakek is egyben. űrhajó, monsterek, csodafegyverek...

egyetértek azokkal akik azt mondják hogy nemigen volt azóta hasonló játékélmény. nekem még a HL sem, de ez nyilván szubjektiv.

Lollipop (must mistake me you're the sucker) 2008.12.11. 00:27:55

tényleg basszus IDDQDG, IDKFA, aztán mészárlás. persze a Duke Nukem volt az igazi szerelem. az első öt évben komolyan vártam a forevert.

szarajevo 2008.12.11. 00:29:58

az a dúrva, hogy egyből jött a kattanás, hogy:
idkfa
iddqd
idclip
:D:D:D:D:D:D gondolom páran vágják mi ez:D

ROTFL Manó 2008.12.11. 00:35:18

Vakon vezessenek a népkonyhára, ha nem pont most láttam egy olyan előzetest, amiben ezt a Rage c. játékot filmesítik meg! Pont ugyanez lesz benne, vad rally, közben meg osztjuk a másikat Gatling gunnal!

AvgDvl 2008.12.11. 01:34:46

pont 93-ban vettem az első PC-met, (486sx 25MHz, 4 Mb RAM, trident 8900 VGA , 250 Mb HDD ). A DOOM a korabeli gagyitron hangkártyák technikai választóvize is volt: amelyiken megszólalt a DOOM, az átvitte a lécet.

A legjobb DOOM engine-re épülő klón a Strife volt, istencsászár hangulata és története van, több különböző befejezéssel. Még ma is szívesen játszanám újra és újra végig, csak már idegesítő ez a grafika és a béna irányítás.

az "iddqd" is túlnőtt a játékon, béna akciófilmek közben többször elsütöttük mint poént.

GergőÁron (törölt) 2008.12.11. 01:36:49

a ddom után még a dukenukem 3d (szigorúan, fonetikusan dukenukemnek ejtve) kötött még le valamelyest. Aztán még az ut val játszódtam egy picikét, de abban inkább csak a pályaeditort szerettem, hú, de kafa volt hosszú heteken-hónapokon keresztül finomítani, csiszolni, olykor textúrát rajzolni a pályámhoz.

azóta csak néhány fpssel játszottam: ezek a halfliefok. a Többi csak utánérzés :)

GergőÁron (törölt) 2008.12.11. 01:39:32

ja, meg a wolfeinstein!
máig előttem van, ahogy kinyitom a kék ajtót, és egyszercsak ott áll mögötte az a melák kék fasz, aztmondja, hogy "hü-ha-hó", és lelő a géppuskával.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.11. 01:40:48

IDDQD
IDKFA

Életem végéig nem fogom ezeket elfelejteni..

capor_ 2008.12.11. 02:27:05

Az első doomot végignyomtam, viszont a második rész harmadik pályájánál feladtam :D
Viszont multiban mindent vitt a Doom2 első pálya :D:D

szbszig 2008.12.11. 05:58:04

Azért én férfiasan bevallom, 8-10 évesen még kellően féltem tőle, hogy ne tudjak túl sokat játszani vele és túl sokáig jutni benne. Aztán később bepótoltam persze. :)

Gázbéla 2008.12.11. 07:02:11

Az első játék, ami meg tudott ijeszteni, az Avalon volt ZX Spectrumon, de az inkább az atmoszférája miatt.
Aztán a Doom láthatatlan démonjai, főleg mikor hangkártya és speaker nélkül játsza az ember.
Az első játék, aminél le kellett nyomnom az esc-et, hogy helyreálljon a pulzusom a Quake volt, mikor a röfögő láncfűrészesek és páncélos lovagok elől a vízbe menekültem és megtámadtak a halak (talán crypt of decay volt a pálya neve), akkor jártam először azon a pályán. Aztán az erdelworld spawn-jai; úgy menekültem előlük hátrafelé, hogy majd kiestem a székemből.
Játszott valaki a Redneck Rampage-dzsel? Dukenukem motorra épülő elég hülye egy játék volt, de a pályáknak volt valami kellemes vidéki hangulatuk.
Visszatérve a doomra, szinte minden vizsgaidőszakban azt nyomtam két tétel között. Multiplayerben a legjobb, nagyon kedélyesen lehet játszani, az ember nem veszi olyan komolyan, mint a realisztikusabb FPS-eket.

trx · http://www.conspiracy.hu/ 2008.12.11. 07:48:24

doom3-ban probalta valaki, hogy iddqd? :P
egyebkent idclip az doom2. doom1-ben idspispopd volt.

jameg ugy masfel honapja egyik skype chat-en volt kis dumalas John Romero-val :D (igaz, mire en odajutottam, h irok valamit, addigra a joember lelepett, de sebaj, a log megvan :D)

ThufirHawat 2008.12.11. 08:06:21

Basszus... Én már akkor egyetemista voltam, amikor ezt nyomtuk a koleszban Miskolcon... 386-on.

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.12.11. 08:20:10

93-94-ben nekem a Transport Tycoon volt az etalon (időnként még ma is előveszem az opensource változatot PC-n és PDA-n) akkoriban nem tudtam megérteni hogy a primitív Doom és Wolf3D (meg ami még a suliban nagy sláger volt, a Mortal Kombat sorozat) játékokon mit esznek annyira. A Wolf-ot (klasszikus ide vagy oda) kifejezetten primitív, unalmas és idegesítő rakás szarnak tartottam már akkor is, az egyforma szobákból álló pályáival és buta enemy-jeivel, egyedül a duke és egyik klónja, a Blood névre hallgató tudott valamelyest lekötni. De az FPS mint műfaj nekem igazából a Medal of Honor (2002) óta létezik.

Andie 2008.12.11. 08:25:59

Épp a múlt hét végén néztem meg HD-ben a filmet. Ennek örömére aztán elinditottam a már 4 éve az asztali gépemen figyelö Doom3-at :) (roe)
Játszottam vele kb 1 órát, aztán meguntam, hiába, nem 15 éves vagyok már, mint a Doom idejében, számtech órán, a 486os gépeken :P
De volt egy kis grafikai gond is a játékkal, emléxem, annak idején ezért hagytam félbe : az árnyékolásnál van valami bibi. A tárgyakra vetülő árnyék csak és kizárólag fekete. Tehát nincs árnyalat, ha valamire árnyék vetül, akkor annak a tárgynak az oldala full fekete. Az élő alakok (emberek, szörnyek, főleg az átvezető videóknál) meg függőlegesen félbe vannak vágva, és az egyik oldaluk világos, a másik meg sötét. Pl amikor engem mutatnak kivülröl, a fejemen középen függölegesen egy éles határvonal van, a bal felem rendesen, világos, a jobb felem meg mintha meg se lenne világitva.
Nem tudjátok ez mitöl lehet?
Gef 6600GT, driver új, winXP, dx9, stb. Más játéknál (bioshock, hl2, stb) nincs ilyen gond.

Gázbéla 2008.12.11. 08:31:16

Gery Greyhound, The Way of the Exploding Fist (ZX Spectrum) óta én sem játszom Mortal Kombat szerű játékokkal, de Tycoon-nak és a CIV-nek volt egy nagy hátránya a Doom-hoz képest: időigényes és nem lehet abbahagyni, csak ha már szétdurrani vágyik a hólyagod. Ezzel szembe egy ötperces Doom kitisztítja az ember agyát, ha éppen matek szigorlatra készül és kint esik.

Morrózió 2008.12.11. 08:33:27

Andie, a légkör hiánya okozhat éles árnyékokat. Remélem, volt rajtad szkafander!

Fighter 2008.12.11. 08:35:21

Én még az első Wolf-hoz pályákat is szerkesztettem.... Tök állat volt... :-))

Morrózió 2008.12.11. 09:01:37

Ami nekem igazán kellemes meglepetés volt a Doom 2-ben az a két titkos Wolfenstein pálya. Különösen a második, izgalmas volt rohangálni abban a hatalmas csarnokban a cyberdemon rakétái elől.

szempontpuska 2008.12.11. 09:24:07

A Doom persze úttörő. Röviddel utána csak a Duke Nukem ért a nyomába... nagyon szellemes volt.

a Quake túl dark volt...

Gázbéla 2008.12.11. 09:40:16

A Doom-ban és a Quake-ben kifejezetten tetszett. hogy ha fogyóban volt a munició, kis rohangálással a szörnyeket egymásnak lehetett ugratni.
Doom esetén egy pár gépágyús kopasz, egy rakat zombiman, vagy mancubus vs spider, illetve spider mastermid a cyberdemon ellen.
Quake esetén jó mérkőzés volt az ogre vs zombi, fiend vs két zombi, spawn vs lehetőleg egy csoport zombi, akiket a felrobbanó spawn végül lekaszál.

Gázbéla 2008.12.11. 09:44:39

Duke Nukem-ben pedig az ajtókat lehetett présként használni főleg a disznófejű őrökkel szemben akiknek ugyanolyan hangjuk volt, mint az ogréknek a Quake-ben.

Jim 2008.12.11. 09:45:35

Mi meg haverommal úgy küldtük a doom-ot, meg a wolfit (ugye a wolfi 2 se volt rossz, a végén a szellemekkel:)), 92-ben és 93-ban, hogy ő irányított billentyűzeten, meg egérrel, az én ujjam meg a ctrl-on:)))))))) Jó páros voltunk. Ugyanis akkor még csak neki volt gépe, de ugye az nem járja, hogy én vagy ő csak nézem:))))

A mai napig quake-arenazunk, annyira ki bírja kapcsolni az embert, hogy hihetetlen.

És hogy később mi jött be? Mint fps, a return to castle wolfi, de az nagyon-nagyon (meg ugye a nagy flash, a halflife. Ami meg nem fps kategória, az a mafia.

Cserny Zsolt 2008.12.11. 09:46:24

idkfa
iddqd
idspispopd

Nagyon jó volt a Doom 1, i486 dx40 PC-n 80M winyoval 4M rammal is ment alig észrevehető lassulásokkal.

jehavon 2008.12.11. 11:37:15

Volt akiknek annyira tetszett, hogy kicsit feljavították, sőt fut linux alatt is. :)
Részletek itt:

www.doomsdayhq.com/

smaci 2008.12.11. 19:04:13

Gyerekeeeeeeeeek, látom itt senki nem játszott a Perverse Doom-mal :D Nem tudom ki készitette, de odabaszott :D Gondolom a nevéből rájöttetek mégis miröl szól ;) (Shotgun helyett pöcs a kézben, motorfűrész helyett lobogó pöcs, a plazmafegyver helyett meg két cici, és még sorolhatnám :DD)

Bence 2008.12.12. 01:28:29

Senki sem emléxik egy olyna gamera ami hasonló volt a doom-hoz, a maga idejében, hogy Heretik. Nekem az is nagyon tetszett :-)
azért a doom vitte a príát :-)
Én a mai napig tolok half-life-ot a haverokkal multian, Crossfire map nagyon váág :D

u.i.: ha vki tudná h honnan lehet letölteni egy régi action half-life mod-od a half-life 1hez, akkor plz emaileljen már nekem a blackstorm@citromail.hu-ra :D köszii
süti beállítások módosítása