Új év, új Need for Speed rész. Ez rendben is van, hiszen az emben mindig abban bízik, hogy mint a jó bor, az idővel csak nemesednek és jobbak lesznek az EA NFS széria részei, azonban néha csalódunk, néha örülünk. Így van ez most is.
Bár az előzetes videók alapján engem nem nyűgözött le a játék, úgy gondoltam, mivel sok ismerős kipróbálta és pozitívan véleményezte, hogy adok neki egy esélyt. Úgy érzem, hogy nem bántam meg, még akkor sem, ha szerintem a Pro Street-hez képest ez visszalépés volt a készítőktől. Nos, csapjunk is a lecsóba.
A játék története enyhén szólva is a Halálos iramban koppintása. Nincs is ezzel gond, hiszen milyen jó sztorit lehetne kidolgozni egy autós szimulátorhoz. A Tri City-ben működő rendőrség már tehetetlen az utcai bandákkal szemben, így beépült rendőrként feladatunk a kisebb és nagyobb csapatok felszámolása, úgy hogy beépülünk. Ez egyféleképpen lehetséges, ha különféle feladatokat hajtunk végre a bandáknak.
A feladatok végrehajtása elég színes palettán mozog, hiszen a rongáláson keresztül, lopás, versenyek, és a yard kiiktatása is feladatunk lesz, ezek segítenek majd, hogy felépüljön álcánk és a bandák felfigyeljenek ránk. Tulajdonképpen egy ördögi körbe kerülünk, hiszen egyik feladat jön a másik után, majd feljebb lépünk, újra jönnek a hasonló feladatok, majd megint feljebb… és így tovább.
5 nagyobb verseny vár minket. A sprint futam, itt 7 másik pilótát megelőzve kell a legjobbnak lenni. Muszáj első helyre befutni. Pálya, vagy körverseny, ez a régi több körös (3) verseny. Itt is csak az első hely elfogadott. Lehagyás, itt a cél, ellenfelünk megelőzése és adott ideig vagy távolságig az előny megtartása vagy megszerzése. Ellenőrzőpont: Checkpoint verseny, szerintem a legkönnyebb. Országúti ütközet, mely hasonló a Lehagyáshoz, csak itt a forgalom nehezíti a helyzetünket.
A játék persze nem ilyen egyszerű, a bandák néha feladatokat adnak, ilyen a kocsilopás, vagy károkozás, zsaruk kiiktatása. Ami mindenben egyezik, hogy cash és sofőrképesség fejlesztési pont jár a feladatok után. Mert pénzbül él az ember, abból tudunk autót vásárolni (persze egy-egy verseny után el is tudjuk a vesztes kocsiját nyerni), tunningolni, festeni. A sofőrképességek meg attól nőnek, ha kunsztokat mutatunk be, vagy éppen a veszélyes feladatokban jeleskedünk. Így figyelnek fel ránk a keményebb arcok.
Az autókból egyébként szép választék van, szétválogatva Európai, Japán, Amerikai és Forgalmi verdákra. Ez utóbbi az általunk használt, vásárolt, nyert autókat jelenti. A vásárolgatás ahogy kell a menübe kilépve az autópiacon történik, ahol szépen apránként válogathatunk, vásárlási kedvünknek csak a pénztárcánk szabhat határt. Egyébként nekem a személyes tapasztalatom az, hogy felesleges vásárolgatni, a nyert autókkal, vagy az elején jól vásárolt autóval és megfelelő tunningal simán hozhatjuk a győzelmeket. Tunning is három féle van, utcai, profi, és verseny. Mindhárom elérésére a játék előrehaladtával lesz esélyünk. A profi és verseny alkatrészek drágábbak, de jobban mennek tőle az autók. Én itt csak a festéssel nem foglalkoztam, pedig jobb, mint a Pro Street-ben, hiszen kis táblicskóban képpel összefoglalva mutatja, hogy milyen matricákat és egyéb alakzatokat rakhatsz fel, és így sokkal gyorsabban át lehet tekinteni.
Egyébként a külső teljesen mindegy. Csak mész előre, nyomod a gáz, és annyi. A játék sajnos szakítván a Pro Street-nél elkezdett hagyománnyal, kicsit visszatért a játéktermi hangulathoz, és bizony 120-l lepattanva a szalagkorlátról repeszthetünk is tovább. A kocsik törnek, de a totálkár elérése csak bizonyos feladatoknál van, így tudtam olyat produkálni, hogy 220-l egyenesen nekihajtottam a hídszélének, felrepültem, majd elszálltam balra (90 fokban), majd visszaestem az útra, és nyomhattam tovább a versenyt. A járművek sérülnek ugyan, de a motorháztető és csomagtartó elvesztésén kívül elég kevés dolog látszik meg rajtunk, arról nem is beszélve, hogy a versenygépeket a deformálódás nem nagyon befolyásolja. Illuzióromboló, de néha szórakoztató is, hiszen így jelentősen könnyebbek a versenyek, és több időt tölt az ember a játékkal, hogy nem kell állandóan restartolni.
Apropó restart, bár az automatikus mentést a készítők megtartották, itt, ha elrontassz egy futamot, akkor újrakezdheted, nem vesztesz semmit. Ez jó pont, az előrehaladást a karrierben nagyban segíti.
A grafika szép, csilivili, szemből nézve látszódik a sofőr hátulról meg olyan mintha valami űrhajót vezetnék. A napfény, a fény/árny játék jó lett, ez ellen nem lehet kifogása senkinek.
A hangok és a zene jó lett, bár nekem több helyen kicsit lájtos volt a zeneszám ami ment. Az autók, a környezet hangjai tökéletesek lettek.
Az M.I. elég kétoldalú lett, nem nagyon tudom eldönteni hogy jó, vagy rossz. A pozitívum, hogy néha az ellenfelek behúznak eléd, lelöknek az útról, lassítanak, és ezt egymással is eljátszák. A negatívum, hogy a környezet buta. A mezei sofőrök néha villognak, ha 150-l elhúzol mellettük, néha lehúzodnak, de van úgy, hogy nem vesznek észre, és simán rádhúzzák a kormányt, vagy tömegbalesetet okoznak.
Egyébként a rendőrök értelme sem egy egetrengető. Volt olyan rész, amivel 1 perc alatt végeztem. A feladat, rázd le a rendőröket. Elindultam egyenesen, ők utánam, én kézifék, megfordultam, padlógáz, és már sehol sem voltak. De néha meg ők is brutális csapatjátékra képesek, kétszer már el is tudtak kapni. Persze, mert leszorított két sportautós, míg a dzsippekkel elől hátul elállták az útat. Nice.
Van egyébként a menüben egy nagyon fasza leírás mindenre, ami számít, mivel magyar nyelv választható így könnyen ki lehet igazodni a GPS, vagy a HUD kiírásain. Mivel a GPS-l tudjuk a helyzetünket és a melókat belőni, annak ajánlott a használata, ám, ha egy adott helyszínen vagyunk egy gomb lenyomásával máris a legközelebbi feladat/verseny közepébe csöppenhetünk.
A HUD kiír mindent, feladatnak megfelelőnek változhat is. Ez azt jelenti, hogy Lehagyásnál például bal oldalt mutatja, hogy mennyire vagyunk az ellenféltől, vagy a rendőrök előli menekülésnél lesz radar stb.
Nekem a játékban inkább az újítások tetszettek. Például versenyezhetünk, vagy menekülhetünk úgy, hogy néhány kijelölt tábla elütésével bejön egy kis videó, ami lejátsza, hogy ellenfeleink nyakába hogyan zúdul temérdek szikla, vagy épitkezési hulladék, csővek stb. Ezek használata ajánlott az időlasstással, hiszen ilyenkor pontosan kicentizhetjük a célt, nem fogunk beleakadni (volt rá példa), vagy kárt okozni magunkban. Vagy itt van az, hogy alternatív útvonalak vannak a játékban, tehát egy-egy résznél többfele is lehet menni. Ez baráti.
Összességében egy szimpla autószimulátor, jó grafikával, kellemes játéktermi hangulattal. Nem húzom le hogy is tenném, de többet vártam egy Most Wanted-nél 2008-ban, a GRID és a Pro Street után. Valahogy inkább van olyan érzésem, hogy újabb bőrt húzott le az EA az NFS-ről… Az értékelés felemásra sikerült, a nagyobb oldalak, mint a Gamespot, alig adott rá 7 pontot, azonban szerintem az kevés, legalább 7,7-t megér.
Utolsó kommentek