Naptár

június 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

Utolsó kommentek

  • doggfather: Árpád atyánk mielőtt a Hortobágy villanyoszlopai közé lovagolt volna, Japánban, illetve Ázsiában k... (2020.07.29. 15:16) A ninja színre lép
  • pro need for speed hun: a kocsikat csak gyorsversenyben használhatod (2012.12.31. 14:54) NFS - Undercover kódok
  • r.edina: Kedves Szerkesztő! Egy banneres együttműködéssel kapcsolatban kerestem meg Önt! A részletekkel ka... (2011.05.26. 11:02) Teszt: Dead Space 2 (Xbox 360)
  • szürkebarát: Egész jó könyv (azóta van két másik is a Splinter Cell sorozatban), de messze nem olyan jó(k), min... (2010.12.12. 17:34) Splinter Cell - A sejt
  • Mr. Láb: Ehhhehe jó kis kép. Kissé eltángálták a Qb-t:D:D (2010.10.11. 11:39) Kezdődik az új NFL szezon
  • Utolsó 20

Teszt: Call of Duty - World at War (X-box 360)

2008.11.25. 18:39 | matareseklan | Szólj hozzá!

Ha valakinek megemlítjük a Call of Duty nevet, rögtön a remek II. világháborús játék, a Reichstag ostroma és egyéb finomságok jutnak eszébe. De van, akinek ezek kimaradtak és már csak a folytatásra emlékszik, a 4. rész a modern harctérre kalauzolt el minket.

Azonban az Activision gondolt egyet, és ahelyett, hogy a hatalmas rajongótáborral rendelkező Modern Warfare-t überelte volna egy kiegészítővel, vagy egy folytatással, visszanyúlt a második világháborúba. Azon belül is a Csendes-óceáni hadszíntér és Sztálingrád/majd Berlin/ a helyszínek, ahol a rosszarcú ellenfeleket irthatjuk.

Elsőként azzal kezdeném, hogy a Treyarch-nak kiadott munka hozza a szokásos minőséget (én már az általuk fejlesztett Cod 3-al is meg voltam elégedve), tehát vád semmiképpen sem érheti őket, hiszen mindent kihoztak a játékból, amit lehet. De ez a II. világháború már tényleg kezd kicsit unalmas lenni, és a Modern Warfare után nagyon nagy csalódás visszatérni ebbe a környezetbe. Persze a készítők a folytatásban azt ígérik, hogy egy egészen új környezetbe és időbe helyezik a játékot.

Azért a Treyarch hozta a formáját, az amerikai részen Kiefer Sutherland hangjával fűszerezik a játékot és a Csendes-óceáni hadszíntérén kell a japánok ellen harcba szállni. Kezdésnek egy fogolytáborból indulunk, szépen lassan haladva előre, belekóstolunk a partraszállásba, a rókalyukak lángszóróval való tisztogatásába és egy hidroplán géppuskafülkéjében is szerephez jutunk. A fiatal színész hangja és kommentárja közrejátszott abban, hogy egyre közelebb éreztem magam a játékban a szereplőhöz és ebben a kidolgozott történetszál is közre játszott.

A másik oldalon Dimitrij szerepében mesterlövészként kezdünk Sztálingrádban, mint anno az Ellenség a kapuknál című filmben. Majd szépen lassan haladunk előre az időben egészen Berlin ostromáig, ahol a Reichstag épületének ostromában lehet szerepünk. Ahogy a 2. részben úgy itt is zászló kitűzése a feladat, persze több és részletesebb akcióval, mint korábban. Gary Oldman hangja legalább annyira ütős, mint Sutherland-e, úgyhogy szinkronhangok terén a játék csillagos ötöst kap.

Néha felismerhető egy-egy film részlet, például A dicsőség zászlaja. Clint Eastwood filmje leginkább a partraszálláskor köszön vissza, de a ruszki kampánynál az Ellenség kapuja mesterlövész részlet is benne lesz, mikor a szökőkútnál halottat játszunk és kúszva mászva kell segíteni a társunkat, kilőve az ellenfeleket.

A játék rövid, de gyönyörű. A Call of duty 4. részének a motorját használták a Treyarch-nél és a maximumot hozták ki belőle. A vér, a víz, az ellenfelek mind jobban néznek ki, mint az előző részben, szóval itt odatették magukat a fiúk. A grafika kicsit javult a Cod 4-hez képest, a lángszóró fénye és ahogy a környezetet pörköljük, vagy az ellenfeleket füstöli ki az ember, nagyon baráti lett. A jelzőrakéták felvillanása a dzsungelben parás hangulatú, a játék végén a berlini ostrom brutál lett.

A játékmenet nagyon jó lett, pörgős, egy másodpercig sem lankadhat a figyelmünk, folyamatosan akciókba keveredünk, néha aktív, néha passzív részeseként. A németek ritkán lepnek meg, de a japók hihetetlen dolgokra képesek. Vagy kamikeze-ként rontanak ránk és gránáttal robbannak a közelünkben, vagy földalatti bunkerből támadnak a hátunkba. Gyakran használtam a lángszórót a ferdeszeműek irtására, egyrészt tömeg ellen nagyon hatékony, másrészt nem kell gyűjtögetni hozzá a skulót. Arról nem is beszélve, hogy a fára mászással, a fűből való előugrálással néha csak akkor szembesültem és fogtam fel teljesen, amikor már késő volt.

A hangok és a zenék nem rosszak, de elsősorban a két remek szinkronhangot emelném ki, Sutherland/Oldman hangja nagyon illett a játékba, kellett is, emelte a színvonalat. A játékban a fegyverek, járművek teljesen jól adták vissza a hangzást, tulajdonképpen ebbe is alig találni kivetnivalót, bár nálam 5.1-ben néha kicsit fura volt némelyik robbanás.

A játékátvezető videók elég különlegesek lettek. A Cod 2-ben még egy notesz írogatás volt, most a Discovery vagy Spektrumhoz hasonló dokumentumfilmek 3D-s térképét tálalják elénk. A II. világháborús videók pedig még közelebb hozzák hozzánk a világot, a csatateret. Szerintem ez is eléggé feldobja a játékot, a játékélményt, hiszen élvezetes, ahogy rákészülhetünk a következő misszióra.

Apropó missziók! A küldetések nem túl változatosak, de ezt a II. világháborúban megszokhattuk. Véd meg ezt, meg azt, támad be ezt meg azt. Ami fűszerezése az unalmas akcióknak, az a hidroplános akció a tengeren, illetve a tankos küldetés, de ezek is voltak már az előző részekben…

A játék végén egy nagyon meglepő részbe botlottam bele. Ha bevégeztük az utolsó küldetést is, akkor egy zombis pályán lehet irtani a megvadult fritzeket. Ez nemcsak meglepő de nagyon faszán feldobja a végén a hangulatot. Videót raktam be róla korábban, úgyhogy most arról sokat nem akarok írni.

A Treyarch-ot nem érheti vád, hiszen méltóképpen búcsúztatták a II. világháborút, és egy remek játékkal rukkoltak elő. szóval az újabb rókabőr lehúzása sikerült! Azonban aki egy pörgős FPS-re vágyik rengeteg akcióval, vérrel, és lángszórós jelenetekkel, annak ajánlott, de szerintem mindenki pörgesse végig legalább egyszer. Nekem egy kicsit csalódás volt, de azért még nem húzom le túlzottan a játékot.

Call of Duty – World at War adatlap
 
 
                  Kiadó:
Activision
                  Fejlesztő:
Treyarch
                  Típus:
FPS
 
Grafika:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9
 
8,3
Hang/zene:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8
 
Játszhatóság:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8
 
Kezelőfelület:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8
 
Intelligencia:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8
 
Nehézség:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8
 
Hangulat:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9
 
 
 
Pozitívumok:

Szép grafika, pörgős játékmenet, véres akciók

Negatívumok:

Uncsi a II. világháború, és néha buták az ellenfelek

 
 
Előzetes:
Galéria:
 
 
ÖSSZEGZÉS:

II. világháborús FPS játék rajongóknak kötelező darab, kipróbálni és legalább egyszer végigjátszani muszáj

T E S Z T E L V E

Címkék: teszt

A bejegyzés trackback címe:

https://matareseklan.blog.hu/api/trackback/id/tr7788270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása