A Game Convention 2008 (röviden GC08) sok új játékot ismertetett meg velünk. Vannak amik lenyűgöztek, van olyan ami nem érdekel, persze ettől még lehet nagy siker. Elég sok videó és kép lett az elmúlt egy hétben, vagy hónapban összegyűjtve, belinkelve az oldalra. Úgy éreztem kell egy kis összefoglaló néhány számomra nagy sikerről, vagy reménykedve várt kedvencről. Csak pár játékról van szó, de igyekszem képekkel, videóval és rövid élettörténettel összefoglalni, hogy melyek ezek és mik az előnyeik, negatívumaik, miért várom stb. Elsősorban az X-boksz 360-ra (is) megjelenő játékokat veszem górcső alá, mivel én már PC-n nem nagyon játszom, és MS konzolom van.
Mercenaries 2 – World in flames : Az Electronic Arts gondozásában megjelenő játékot a Pandemic Studios készítette. Ez a banda a Full Spectrum Warrior nevű játékkal ért el nagy sikereket. Röviden visszatekintve az egy TPS volt, egy négy fős csapatot tudtunk irányítani egy kitalált nevű országban (Irak vagy Afganisztán szerintem), segítve az USA és ENSZ erőket. Szép volt, jó volt, köszönöm, ennyi!
A Mercenaries 2 már kicsit más jellegű. Nyitott világú akciójáték, eléggé interaktív, egy háború tépte világban játszódik. Venezuela kőolaj kincsére pályázó szomszédos ország harcot kezdeményez, ekkor lépünk mi képbe, mint zsoldosok. Többszereplős (elvileg 3) játék, külső nézetes, több tucat fegyverrel, és tucat számra rendelkezésre állnak járművek is. Nem csak a harcigépek, hanem a motor, a sportkocsi, kukás-kocsi is kipróbálható, irányítható, felrobbantható. A járművek és fegyverek mellett a kuncsaftok száma is sok, hiszen rengetegen akadnak, akik fizetnek a piszkos meló elvégzéséért.
A környezet egy óriási nyitott világ, pont ahogy én szeretem, nem csak egy két helyen tudjuk irtani az ellent, hanem városok, dzsungel, hegyek, tavak a helyszíneink, ahol a küldetéseket végre kell hajtanunk. És ezeken a helyeken minden lerombolható, a földel lehet egyenlővé tenni az épületeket, fákat, mindezt csodálatos grafikai megjelenítéssel. Megjelenésről egyelőre annyi infó van, hogy augusztus vége, vagy szeptember eleje.
Hivatalos weboldal itt található : PANDEMIC - MERCENARIES 2
Gears of War 2 : Úgy látszik a folytatások nemcsak a dvd piacon és a filmeken, hanem a játékoknál is nagy sikernek örvendenek. Hogyne lenne így, hiszen ha valami sok pénzt hozott, azt megint meg kell lovagolni. Ez nem feltétlenül minőségi munkát és jó terméket hoz, lehet belőle valami B kategóriás cucc is, lásd például a Soldier of Fortune – Payback. Ez a játék azonban folytatást is kap, és film meg képregény is készül belőle.
Az Epic Games-nél fejlesztett és a Microsoft által kiadásra kerülő játék azonban nemcsak az első résszel szerzett sok imádott, de minden valószínűség szerint a második epizód is mindent elsöprő lesz. Véresebb, brutálisabb, durvább lesz és ott folytatódik, ahol abbahagytuk (ugye mindenki emlékszik a vonatra…).
Egy két új szereplő, új fegyver, és új kivégzések (attól függ milyen fegyver van nálunk), eltaposás, ökölharc, emberi pajzs használata, és az elmaradhatatlan láncfűrészes közelharcok. Ehhez köthető, hogy kapható lesz majd Amerikában egy limitált verzió, amiben egy élethű nagyságú, de nem működőképes fegyvert kapunk a játék mellé. Szeptemberi megjelenés van előjegyezve.
Hivatalos weboldal itt taláható : EPIC - GOW 2
Call of Duty – World at War : Újabb folytatás, bár ebben semmi meglepő nincs, hiszen a COD részek olyan nagy sikernek örvendtek, teljesen természetes, hogy meglovagolják ezt a pénzmagot hozó üstököst. Más kérdés, hogy ez a játék megint a II. világháborúba, azon belül pedig a csendes-óceáni frontra visz el minket. Szerintem nem kell a Modern Warfare-t senkinek bemutatni, nos talán annak a folytatása, tehát a modern kor, lehet jobb ötlet lett volna. Persze az új megjelenésű COD érdemeiből nem vesz el semmit, hiszen egy színes képi világ, csodás grafikai motor, okosabb ellenfelek várnak ránk ősztől.
A Treyarch csapata, akik ennek a résznek a fejlesztését megkapták egész pofás játékot raktak össze. A japók intelligensek, elbújnak, jól álcázzák magukat, mi meg jöhetünk és irthatjuk őket lángszóróval és különféle világháborús durva eszközökkel. Persze észrevehető majd jó néhány öngyilkos kamikaze akció is, ezen ne lepődjünk meg, történelem órákról tudjuk, ők ilyenek voltak. A játék ebben is követi az idők fonalát. Rengeteg kép és videó alapján azt mondhatjuk, hogy egy újabb durva II. világháborús poklot kell majd túl élnünk, az Activision szerint. Egy elszólás alapján novemberben jön a játék.
Hivatalos weboldal itt található: TREYARCH - WORLD AT WAR
Resident Evil 5 : A túlélőhorror 5. reinkarnációja megszépülve, kirittyentve, leporolva. Ez a játék nekem sokáig valahogy az Alone in the Dark szintjén volt, az számomra kicsit bukta lett. Aztán nemrég láttam videókat ebből a zombiírtós game-ból, és mondanom sem kell, keresgéltem az államat, a CapCom fejlesztésű (és kiadójú) játék videói nagyon ütősek voltak, grafikailag és feeling terén is ott vannak a toppon. Kicsit Gears of War kinézetű, de gyönyörű zombi gyilkolós.
Nagyon húzni az időt és a karaktereket nem akarom, a videók alapján nagyrészt Afrikában teszünk-veszünk, irtjuk a zombikat, az esetek többségében nem egyedül, hanem párban. Ez azt jelentheti, mint korábban a GoW, vagy az Army of Two című játékoknál volt, hogy akár ketten is beülhetünk a gép elé és próbálhatjuk túlélni a zombikkal benépesedett földi poklot. Az, hogy mennyire lesz parás, és elég érdekfeszítő, 2008. negyedik negyedévében kiderül.
Hivatalos weboldal itt található : CAPCOM - RESIDENT EVIL 5
EndWar : Tom Clancy nevével fémjelzett játékok általában nagy sikernek örvendenek (Splinter Cell, Ghost Recon). Ez a terep, mármint a stratégiai rész, egyelőre még ismeretlen a Ubisoft-nak, de ez még nem jelenti azt, hogy nem lesz sikerük e téren. A történet a közeljövőbe repít el minket, egy elképzelhető és sajnos beleélhető konfliktusba európai, orosz és amerikai részről. Az Unreal Engine-t még úgysem nagyon láttam stratégiában bizonytani, most itt az ideje, hogy megmutassa mit tud nyújtani számomra. A tavalyi videók óta a grafika sokat változott, erősebb, részletesebb lett.
A játék különlegessége, a szóbeli parancsadás. Az általunk kiadott utasítások (headset-en keresztül) alapján lépnek az alakulataink. Azt hiszem valahol minden játékos álma ez, a megvalósítás viszont nem tudom milyen lesz. Belegondolni, hogy otthonról az ágyból kiabálok, hogy „… attack alpha team …”, kicsit fura, de mindenképpen szívmelengető. Rengeteg RTS lesz a közeljövőben, de talán egyik sem mérhető ehhez. Megjelenés 2008 vége felé.
Hivatalos weboldal itt található : UBISOFT - ENDWAR
Far Cry 2 : A mikronéziai sziget után, irány Afrika! Ez volt az új fejlesztő gárda első jelentőségteljes változtatása az előző részhez képest. Most nem a CryTek a fejlesztő, hanem az UBISOFT vette át a karmesteri pálcát. A Cry-os fiúk a Crysis-szel voltak elfoglalva, később arról is írok pár sort. Szóval Jack Carver és Krieger paradicsomi világa megszűnik, Afrikában kicsit talán a STALKER-hez hasonló nyitottabb világ tárul majd szemünk elé. Összesen 50 négyzetkilométernyi területen szavannán, sivatagban, egy-egy faluban, esetleg városban tudunk barangolni. A megvalósítás, a grafika páratlan lett, a környezet nagyon valósághűre sikerült. A fák, a homokvihar, a füst megjelenítése nyálcsorgató.
A történetről röviden annyit, hogy egy afrikai ország belháborújába keveredünk bele, célunk felszámolni az öldöklést, visszaállítani az ország békéjét, legyőzni a főellenséget, miközben elszürcsölünk egy cola-t. A játékmenet egyébként abból a szempontból rendhagyó, hogy beállhatunk valamelyik bandába, vagy éppen becsaphatjuk őket, és kettős ügynökök is lehetünk, mint korábban a Splinter Cell: Double Agent című játékban. Az M.I is sokat javult, az ellenfelek alkalmazkodnak, tőrbe csalnak, segítik egymást, az NPC-k okosak, esetleg támogatnak egy-egy küldetés sikeres megoldásában.
A másik remek újdonság, hogy nem lesznek ugyanolyan emberek (ruha, arc), mert akik mondjuk hasonlóan lettek leprogramozva, nagyon nagy távolságra lesznek egymástól. Ehhez jön még a fegyvereknél alkalmazott módosítás, hogy például a rozsdásabb fegyver nem is biztos, hogy működik, vagy félrehúz, szóval ne szentségeljünk, hogy a játék csal, amikor a sárból kiszedett AK-val próbáljuk a 2 méterre álló ellent leszedni és nem sikerül. Nekem nagyon tetszik, hogy kezdik elhagyni a medic csomagokat, elég ha fedezékbe húzódunk és máris jobban érezzük magunkat. Itt is lesz ilyen, karakterünk szépen bekötözi magát, majd újra nekimegy a rossz fiúknak. Már csak a megjelenésről ejtenék pár szót, elvileg már kész van a játék, de legalább novemberig várnak még a kiadással, szóval addig még relax.
Hivatalos weboldal itt található : UBISOFT - FAR CRY 2
Brothers in Arms – Hell’s Highway : Mikor az első BiA részek kijöttek, a két csapatos taktikázás bár szokatlan volt, a II. világháborús FPS-ek állóvízét szépen felkavarta. A mostani rész, a Market Garden akciót eleveníti fel, természetesen a Szövetségesek szemszögéből. A főhős két szakasz helyett már hármat irányíthat, egy páratlan grafikájú Unreal 3-as motorú játékban. BiA-os egyedi dolgokban, grafikailag nagy előrelépést tettek, de ez elmondható az M.I és minden más területen is. Egy két példa erre. A fejlesztők úgy helyezték el a belső nézetért felelős kamerát, hogy azt forgatva (vagyis amikor körbelesünk) például láthatjuk övünket, s azon megszámolhatjuk, hogy hány darab gránátunk maradt még, tehát látóterünk jóval részletesebb, mint máshol. Csodálatosan szkriptelt átvezető videók. Mind társaink, mind az ellenfelek, minden egyes neszre odafigyelnek, és reagálnak.
GearBox-os fejlesztés és egy újabb Ubisoft-os kiadás. Nagyot fog tarolni a cég, legalábbis úgy néz ki. Nagy csomó siker várományos játék a közeljövőben, és ez még mind az idei év. Sokat várunk a videók és képek alapján, grafikailag és játékmenetileg is.
Hivatalos weboldal itt található : GEARBOX - BIA
Utolsó kommentek