2000-ben jelent meg az Activision egyik sok pénzt hozott játéka, a Soldier of Fortune. Természetes volt, hogy ezeket a sikereket meglovagolva jön a folytatás. 2002-ben a második résznek örülhettünk, és aki emlékszik rá, hogy milyen gyönyörű volt, ahogy a shoti-val ellenfelünk lábát ellőhettük, majd ott ugrált a szerencsétlen, na az biztos várta már a 3. részt is. A Payback alcímet viselő játékra 5 évet kellett várni.
Ha most lenne írói vénám, akkor sem nagyon tudnék ettől többet írni. Vártam, játszottam vele, csalódtam. Ennyi. A kiadó cég biztos úgy gondolta, hogy van még célközönsége, a nyomom az előre gombot és lövök típusú játékoknak, mert ez nagyjából ennyi. Az ellenfelek buták, az akciók szkripteltek. Ezt azért is írom, mert a kettő együtt egy ultraszar játékot hozott össze. Mész, megjelenik az ellen, leírtod, azt mész tovább. Ennyi.
Írhatnám, hogy de itt a történet!, de nem írom, mert az is gagyi, ráadásul nekem a vége kicsit homályos is volt. Megjegyzem rögtön, hogy rövid a játék, elején egy kis városi harc, majd dzsungel, barlangok, város oszt annyi. Bár én szeretem, ha kicsit színezik a világot, tehát utazgatunk, nem csak a sivatagban lövöm az arabokat, de itt ezt sem sikerült kiemelni, leginkább a buta ellenfelek miatt.
A hang. Fura. Játszottam már jó néhány FPS-el, de itt a G36, M4, AK47-es hangja egyedi, egyedien szar. Nem volt valami nagy élmény ezzel lőni. Bár színezte a dolgot, hogy elég sok fegyver használható, felvehető, sőt tulajdonképpen a játék kezdetén kiválaszthatunk elsődleges, másodlagos fegyvert. Ajánlott minimum AK-t vinni, ahhoz mindig van töltény és az egyik legerősebb fegyó, de a hullák kezéből mindig kicsavarható a vas, és mehetünk azzal tovább.
A fő gonoszok legyőzése sem túl nehéz, az megdöbbentő, hogy az utolsó rossz fiúk hamar puskacsövünk elé kerülnek. Ha ezeket is letudtuk jön egy kis dráma, egy bejátszás, aztán már cserélhetjük is a lemezt.
A grafikai megjelenítés egész jó, tulajdonképpen csak ezt tudnám kiemelni, na nem az akkor kiadásra került játékokhoz képest, amit azért sem értek, mert az előzetes képek alapján nagyon durva megjelenítést vártam, és egy kicsit konszolidáltabbat kaptam. De ez az egyetlen élezhető vonása. A második részhez képest, amit tucatszor végignyomtam, ez komolyan mondom visszalépés.
Nem is írok többet, az értékelés magáért beszél majd. A játék teljesen lineáris, elakadni nem lehet, szóval pár óra tiszta játékidő.
Sof 3 - Payback adatlap | ||||||||||||
Kiadó: | Activision | |||||||||||
Fejlesztő: | Cauldron | |||||||||||
Típus: | FPS | |||||||||||
Grafika: | ||||||||||||
8 | 7,7 | |||||||||||
Hang/zene: | ||||||||||||
8 | ||||||||||||
Játszhatóság: | ||||||||||||
8 | ||||||||||||
Kezelőfelület: | ||||||||||||
8 | ||||||||||||
Intelligencia: | ||||||||||||
7 | ||||||||||||
Nehézség: | ||||||||||||
7 | ||||||||||||
Hangulat: | ||||||||||||
8 | ||||||||||||
Pozitívumok: | Pörgős akciók, változatos pályák, viszonylag szép grafika | |||||||||||
Negatívumok: | Mész és lősz a buta ellenfelekre akik tömegesen, vagy egyenként jönnek | |||||||||||
Előzetes: | ||||||||||||
Galéria: | ||||||||||||
ÖSSZEGZÉS: | Nem rossz, de csak egy újabb bőr lehúzása a kategóriáról | |||||||||||
T E S Z T E L V E |
Utolsó kommentek